גנטיקה

שיעורי הישנות אוטיזם במשפחות גבוהים מכפי שסברו בעבר (Pediatrics)

הסיכון להישנות הפרעה מהספקטרום האוטיסטי באח/ות לחולה גבוה משמעותית מכפי שסברו בעבר, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Pediatrics.

החוקרים כותבים כי לפי ההערכות הקודמות, שיעורי ההישנות של הפרעות מהספקטרום האוטיסטי  באחאים נעו בין 3-10%, אך מהמחקר החדש עולה כי הסיכון נע סביב 19%, ואף גבוה יותר במשפחות עם למעלה מאח חולה אחד (סביב 32%).

במסגרת המחקר עקבו החוקרים אחר 664 תינוקות עם אח או אחות גדולים יותר, שאובחנו עם הפרעות מהספקטרום האוטיסטי. התינוקות היו במעקב מהלידה ועד גיל 3 שנים, אז סווגו ככאלו הסובלים מהפרעה מהספקטרום האוטיסטי ואלו שאינם סובלים מההפרעה הנ”ל.

מבין 664 התינוקות, 132 (18.7%) פיתחו הפרעות מהספקטרום האוטיסטי; 29 היו בנות (21.9%) 54 מבין 132 התינוקות (40.9%) אובחנו עם הפרעה אוטיסטית ו-78 (59.1%) עם PDD (Pervasive Developmental Disorder) בלתי-ספציפית.

שני הגורמים המנבאים המשמעותיים ביותר להישנות הפרעות מהספקטרום האוטיסטי היו מין זכר ונוכחות למעלה מאח אחד חולה.

החוקרים מדווחים על עליה של פי 2.8 בסיכון לקרוב משפחה ממין זכר לאחות חולה (26.2% לעומת 9.1%) ועליה נוספת של פי שתיים בסיכון במידה והיה למעלה מאח אחד חולה (13.5% לעומת 32.2%).

הגיל ורמת התפקוד של האח החולה של התינוק, וגורמים דמוגרפים אחרים, כולל גיל ההורים, לא ניבאו תוצאות הפרעות מהספקטרום האוטיסטי.


לאור הממצאים, החוקרים ממליצים לעקוב מקרוב אחר אחאים צעירים לחולה עם הפרעות מהספקטרום האוטיסטי.


PediatricsPublished online August 15, 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה