עיניים

הנחיית טיפול LASIK באמצעות Wavefront משפרת את רגישות הקונטרסט בהשוואה לטיפול הרגיל (Ophthalmology)

ממצאי מחקר שפורסם לאחרונה מעלים את המסקנה כי שימוש ב-Wavefront להנחיית LASIK מסייע לתיקון עיוותים אופטיים חמורים יותר ומשפר משמעותית את רגישות הקונטרסט, בהשוואה ל-LASIK הסטנדרטי. רגישות הקונטרסט היא היכולת הויזואלית של מערכת הראיה להבחין בצללים אפורים עדינים בין אובייקט לבין הרקע שלו.

במחקר השוואתי זה שבוצע בישראל, טופלו 24 עיניים של 13 חולים באמצעות LASIK מונחה wavefront ו-22 עיניים של 12 חולים באמצעות LASIK סטנדרטי. כחודש לאחר הניתוח, נמצא שיפור ב-88% ממדידות רגישות הקונטרסט בקבוצה שבה הסתייע הטיפול ב-wavefront , בעוד ששיפור נצפה רק ב-40% בקבוצת הטיפול הסטנדרטי. בנוסף, חדות ראיה בלתי ניתנת לתיקון בערך של 20/20 או ערך טוב ממנו הושגה ב-72% ממטופלי קבוצת ה-wavefront וב-70% ממקבלי הטיפול הסטנדרטי.

איגור קיישרמן, החוקר הראשי מהמרכז הרפואי הדסה בירושלים מסביר כי הטיפול ב-LASIK מראה שיעור גבוה של שיפור חדות ראיה בלתי ניתנת לתיקון, אך הוא עלול להפחית את איכות הראיה, דבר שגורר דיווחים על ירידה בבהירות ראית לילה, סינוורים והילות-אור. לדבריו, תופעות אלה נובעות מירידה ברגישות הקונטרסט, ששיעורה גדול יותר בקרב חולים בעלי קוצר ראיה מדרגה גבוהה יותר. הוא מוסיף כי אחת הסיבות לירידה ברגישות הקונטרסט היא ההגברה בעיוותים מסדר גבוה הנגרמים על-ידי פרוצדורת ה-LASIK. הוא מסכם כי מדידות ה-wavefront מספקות מפה מדויקת ומפורטת יותר של עיוותי מערכת הראיה ולכן שימוש ב-LASIK מונחה על-ידי wavefront מפחית את העיוותים הללו, דבר המתבטא באיכות ראיה משופרת.

דובר האקדמיה האמריקאית לרפואת עיניים מסכים כי על טיפולי wavefront להכנס לשימוש בניתוחים שכן הם מצמצמים למינימום את הליקויים מסדר גבוה שנוצרים על-ידי הטיפול הקונבנציונלי ב-LASIK. באופן זה הופכים טיפולי ה-LASIK בטוחים יותר, ומאפשרים לחלק מהחולים לזכות לראיה חדה יותר עם רגישות קונטרסט גבוהה יותר. אולם, הוא מציין כי המחקר נעשה במדגם קטן של חולים שונים ולכן אינו מספק עדות חותכת לכך שטיפול ב-wavefront עדיף בכלל החולים. מסקנה מחייבת יותר תתקבל, לדבריו, ממחקר בי-לטרלי, זוגי, שבו יטופל כל חולה בתיקון wavefront ובטיפול קונבנציונלי בכל עין.   

לידיעה ב-doc’s guide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה