אונקולוגיה

הוספת קרינה חיצונית לברכיתרפיה לא שיפרה תוצאות בסרטן ערמונית בסיכון גבוה (ASTRO)

סרטן ערמונית
מחקר חדש מראה כי הוספת קרינה חיצונית לא שיפרה את התוצאות בחולי סרטן ערמונית בסיכון גבוה יותר שעברו ברכיתרפיה, כך הוצג בכנס ASTRO 2024

מחקר חדש מראה כי הוספת קרינה חיצונית (EBRT) לא שיפרה את התוצאות בחולי סרטן ערמונית בסיכון גבוה יותר שעברו ברכיתרפיה. ד”ר מרטין ט. קינג, הציג את התוצאות ארוכות הטווח של שני ניסויי ה”44/20/0″ בכנס ASTRO 2024.

המחקר כלל 630 מטופלים והשווה בין שילובים שונים של EBRT וברכיתרפיה. התוצאות הראו כי הוספת EBRT לא שיפרה את שיעור הכישלון הביוכימי (BF) או את התמותה הספציפית מסרטן הערמונית (PCSM) במטופלים שעברו ברכיתרפיה עם פלדיום 103. גם מינון ה-EBRT לא השפיע על ה-BF או ה-PCSM.

ד”ר קינג ציין כי בקרב המטופלים שעברו ברכיתרפיה בלבד, כ-50% היו עם מחלה בסיכון בינוני לא מועדף. למרות זאת, “הסיכון שלהם לכישלון ביוכימי היה רק כ-5%” כאשר הוערך בנקודת הזמן של 13 שנים.

בקרב כל המטופלים שקיבלו EBRT של 20 Gy, הסיכון ל-BF לאחר 13 שנים היה 4.9%. עבור אלו שקיבלו EBRT של 44 Gy, הסיכון היה 9.2% לאחר 13 שנים.

ד”ר קינג הדגיש כי “מטופלים עם מחלה בסיכון בינוני מועדף או מחלה בסיכון בינוני לא מועדף עם גורם סיכון יחיד כנראה יכולים להיות מועמדים לברכיתרפיה בלבד”. הוא ציין כי הטיפול המשולב לוקח זמן רב יותר ונקשר לרעילות גבוהה יותר מאשר מתן ברכיתרפיה בלבד.

ד”ר עמר קישאן, ציין כי הנתונים מדגימים כי ברכיתרפיה לבד מספיקה לטיפול בסרטן ערמונית בסיכון בינוני לא מועדף, אך לא ידוע מספיק על השימוש בה למחלה בסיכון גבוה.

לכתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה