אונקולוגיה

תקנות חדשות של משרד הבריאות ינסו להקל את העומס המנהלי שמוטל על רופאים

משרד הבריאות
בעקבות החלטת הממשלה בנושא וכחלק מעבודת משותפת של משרד הבריאות, משרד העבודה ומשרד האוצר לקיצור התורים במערכת הבריאות והורדת העומס המיידי מרופאים, אישרה היום ועדת העבודה והרווחה של הכנסת את תקנות דמי מחלה, שיאפשרו לעובד להגיש למעסיק תעודת מחלה (אישור מחלה) שלא בחתימת הרופא, והקלות נוספות עבור רופאים, מבוטחים ועובדים. המהלך צפוי לפנות את זמנם של הרופאים בקופות החולים ולאפשר להם להתמקד בטיפול הרפואי, ובמטופלים הזקוקים לכך. על פי הנתונים, כיום רוב תעודות המחלה המונפקות הן עד לארבעה ימי מחלה ועבור מחלות קלות בלבד. 

סוגי תעודות המחלה שעובד יוכל להציגן למעסיק עם כניסת התקנות לתוקף:

-תעודת מחלה שמונפקת ללא חתימת רופא ע”י קופת החולים – תעודה זו אינה קיימת כיום, ותונפק באמצעות מערכת דיגיטלית של הקופה ולא על ידי הרופא, בהתאם להגבלות המפורטות בתקנות, דבר שיחסוך למבוטחים את הצורך בפנייה לרופא ותקל את העומס על הרופאים. זאת, בקופות אשר יבחרו להקים מערכת כאמור.

-תעודת מחלה רגילה לאחר ביקור רופא, גם עבור יותר מארבעה ימי מחלה, כאשר ביקור רופא יכול להיות במסגרת ביקור פנים אל פנים או ביקור מרחוק (טלפונית או בהתכתבות).

-תעודת מחלה עבור מקרים חריגים ללא ביקור רופא, כפי שיקבעו בחוזר משרד הבריאות, בהם חולים אונקולוגיים פעילים, מטופלי דיאליזה, חולים במחלות זיהומיות הנדרשים לבידוד או ריחוק, חולים הסובלים מדיכוי חיסוני משמעותי שביקור במרפאה עלול לסכנם, מצבים רפואיים הקשורים בהיריון (כולל שמירת היריון) ועוד.

-תעודת מחלה קצרה עד 4 ימים בחתימת רופא, שלא דורשת ביקור רופא.

התקנות ייכנסו לתוקף ב-1 לחודש בתום 60 יום מפרסומן, כאשר במקביל משרד הבריאות יפרסם עדכון לחוזר בנושא, בעקבות השינוי שנקבע בתקנות.

 


בתגובה לפרסום התקנות אמר שר הבריאות אוריאל בוסו כי “משרד הבריאות מוביל בשנה האחרונה מספר תהליכים לשיפור השירות הרפואי, לקיצור תורים ולהפחתת עומסים במערכת הבריאות. תקנות דמי המחלה שאושרו בוועדת העבודה והרווחה מהוות צעד הכרחי בדרך לניצול נכון וראוי יותר של עבודת הרופאים והקלה על המטופלים. לצד הרפורמה ההיסטורית בכוח האדם הרפואי, אני רואה חשיבות רבה בקידום של שיתופי פעולה עם משרדי ממשלה נוספים לטובת מערכת הבריאות ומברך את שר העבודה הרב יואב בן צור על הגשת התקנות”.

 

מנכ”ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב הוסיף כי “כחלק מחיזוק הרפואה בקהילה ועל מנת לתת מענה טוב יותר למטופלים אנו פועלים במספר מישורים – הגדלת מספר הרופאים בישראל וטיוב עבודתם של הרופאים העובדים בקהילה כדי להוריד מהעומס המוטל עליהם. על מנת שהרופאים יוכלו להחזיר ולמקד את זמנם במשימה החשובה מכולן – טיפול במטופלים הזקוקים לכך – אושרו היום תקנות שיורידו מהם עומס בירוקרטי. נמשיך ונפעל להגדיל את מספר הרופאים בישראל ונחזק את הרפואה בקהילה ובמערכת הבריאות כולה”.

2 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה