אונקולוגיה

השמנה עשויה להביא לעליה בסיכון לאירועים מוחיים במבוגרים צעירים (Stroke)

מנתונים חדשים עולה כי בצעירים שמנים סיכון מוגבר לאירועים מוחיים בהשוואה לאלו שאינם סובלים מעודף משקל. במאמר שפורסם בכתב העת Stroke מדווחים החוקרים כי השמנה מלווה בעליה של 57% בסיכון לאירועים מוחיים.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את הנתונים אודות 1,201 משתתפים לאחר אירוע מוחי ראשון בין הגילאים 15-49, בהשוואה לקבוצת ביקורת שכללה 1,154 משתתפים תואמים בגיל ומין, ללא היסטוריה של אירועים מוחיים.

לאחר תקנון לגיל וגזע, בגברים שמנים תועדה עליה של 73% בסיכוי לאירוע מוחי, בהשוואה לאלו בעלי משקל תקין. בנשים שמנות היקף העליה בסיכון עמד על 46%. עם זאת, לאחר תקנון לעישון, לחץ דם גבוה וסוכרת, השמנה לוותה בעליה של 34% בסיכון לאירוע מוחי בגברים ועליה של 7% בנשים.

מאחר והשמנה עשויה לתרום לפחות חלקית להתפתחות יתר לחץ דם וסוכרת, החוקרים קובעים כי חשוב למנוע עליה במשקל.

עם זאת, אחת המגבלות של המחקר נובעת מכך שהחוקרים התבססו על דיווחים המטופלים אודות הגובה והמשקל שלהם, עם אפשרות לתת-הערכה של הקשר בין השמנה ואירועים מוחיים, מאחר ואנשים המדווחים באופן שגוי נוטים יותר לתת-הערכה מאשר להערכת-יתר של המשקל.

למרות זאת, הממצאים מדגישים את חשיבות הכרת השמנה כגורם סיכון לאירועים מוחיים במבוגרים צעירים ונקיטת הצעדים לטיפול במחלות נלוות, דוגמת לחץ דם גבוה.

Stroke 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה