אונקולוגיה

גאווה ישראלית – תוצאות מבטיחות לתרופה ישראלית חדשה לטיפול בלויקמיה (מתוך הודעת חברת BioLineRX)

חברת התרופת הישראלית BioLineRX הודיעה על ממצאי מחקר בשלב מוקדם לבחינת תרופה המבוססת על תאי גזע לטיפול בלויקמיה וממאירויות המטולוגיות אחרות, שענו על כל יעדי הבטיחות והיעילות שהוגדרו.

הטיפולים הנוכחיים המבוססים על תאי גזע דורשים ארבעה או חמישה ימי זריקות של תרומה מתורם לזרם הדם, אך מחברת התרופות נמסר כי הטיפול החדש, הקרוי בשלב זה BL-8040, דורש טיפול ביום אחד בלבד. הממצאים תומכים בטיפול ב-BL-8040 כטיפול חד-יומי, במנה אחד-פעמית, עובדה המהווה שיפור משמעותי בהשוואה לטיפולים המקובלים כיום.

מהחברה נמסר כי בכוונתה לפרסם את מכלול התוצאות ממחקר בשלב 1 בכנס המטולוגיה הצפוי בוינה בחודש יוני. בשלב זה הם מודים כי התוצאות עלו על הציפיות שלהם ואישרו כי BL-8040 סיפק תוצאות מבטיחות לאיסוף תאי גזע.

בכוונת החברה ליצור קשר מוקדם ככל הניתן עם מנהל המזון והתרופות האמריקאי בכדי לדון בתוצאות המחקר ולהבין טוב יותר מהם הצעדים הבאים הנדרשים לפיתוח קליני של הטיפול.

מעבר למוביליזציה של תאי גזע נערך גם מחקר בשלב 2 להערכת הטיפול במקרים של AML (Acute Myeloid Leukemia) עמידה לטיפול תרופתי או חוזרת, כאשר הממצאים צפויים במחצית השניה של 2015.

חברת התרופות מצפה גם להתחיל במחקרים קליניים להערכת שלוש התוויות נוספות ל-BL-8040 ברבעון השני של 2015.

מתוך הודעת חברת BioLineRX

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה