אונקולוגיה

הכנס השנתי ה-7 של האגודה לזכויות החולה: ”הניסיונות של המדינה לחסוך בבריאות על גב החולים, יגיעו בסופו של דבר לכל אחד ואחת מאתנו”

שמוליק בן יעקב, יו”ר האגודה לזכויות החולה”, פתח את הכנס השנתי ה-7 של האגודה בקריאה לשינוי סדר העדיפויות של המדינה: “אסור לאזרחים לוותר, זהו מאבק על חייהם. האגודה לזכויות החולה תמשיך להיאבק למען זכויותיהם של אזרחי ישראל ולמען קידום מערכת בריאות טובה יותר והוגנת לאזרחיה בכל רחבי הארץ.”

בסוף השבוע האחרון נערך הכנס השנתי של האגודה לזכויות החולה, בהשתתפות חברי כנסת, גורמים בכירים במערכת הבריאות, ומנכ”לים של קופות החולים.  הכנס נערך בכפר המכבייה, רמת גן תחת הכותרת “לא מוותרים על אף חולה”.

בכנס נשאו דברים ח”כ שולי מועלם רפאל, שקראה אף היא לשינוי סדר העדיפויות של המדינה בהשקעה בבריאות, וקראה להשקעה בפריפריה ולצמצום פערים סוציו אקונומיים במערכת הבריאות. “אי אפשר לייעל את מערכת הבריאות בלי סוף, ולפגוע באזרחים. הפערים בין המרכז לפריפריה בלתי נסבלים, לא נרצה להגיע למצב שחוסר האיזון מתפוצץ לנו בפרצוף. צריך להשקיע בבריאות האזרחים.”

המשנה למנכ”ל משרד הבריאות, בעז לב, קרא לשותפות של ארגוני החולים עם המערכת. לדברי לב, המטרות הן משותפות, ויש לפעול בשיתוף פעולה כדי לקדם את טובת החולים.

מנכ”ל קופת החולים מכבי, רן סער, ויתר על הרצאתו בנושא טיפול אישי מרחוק, ונשא דברים שנועדו להתריע מפני קריסתה של מערכת הבריאות. סער הציג נתונים המראים על ירידה לאורך השנים בהשקעות במערכת הבריאות ונסיגתה של המדינה מאחריותה לבריאות אזרחיה.

האגודה לזכויות החולה העניקה בכנס את אות נאמן האגודה לח”כ אילן גילאון ולד”ר ליאוניד אידלמן, על תרומתם המשמעותית ופועלם הרב למען חולות וחולים הנאלצים להתמודד עם קשיים רבים בהתמודדותם מול מערכת הבריאות. ח”כ גילאון אמר: “אזרחים צריכים ליהנות מהמחצבים במדינתם. לנו אין הרבה מחצבים, אבל רפואה, מן הטובות בעולם, יש לנו. קבלת אות האגודה משמחת מאד, אבל המאבק על פניה של מערכת הבריאות עוד רחוק מאד מסיום. הדסה היא רק משל להתנערות המדינה מאחריותה לאזרחיה גם בתחום הבריאות. הממשלה חייבת להתעשת ולקחת אחריות על בריאות אזרחיה. זה עניין של להיות או לחדול. אזרחי ישראל לא צריכים לוותר וחייבים להיאבק על הנגישות לבריאות ועל זכויותיהם.”

נמסר מטעם יח”צ האגודה לזכויות החולה.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה