ההשפעה של תסמיני דיכאון וחרדה על איכות החיים של מבוגרים עם הפרעות מהספקטרום של אוטיזם (Autism Res)

תסמיני דיכאון וחרדה עלולים לפגוע באופן משמעותי באיכות החיים של מבוגרים עם הפרעות מהספקטרום של אוטיזם, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Autism Research.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי איכות החיים נמוכה יותר במבוגרים עם הפרעות מהספקטרום של אוטיזם לעומת מבוגרים ללא הפרעות דומות. מחקרים שפורסמו לאחרונה בחנו את החשיבות של דיכאון וחרדה על איכות החיים במבוגרים עם הפרעות מהספקטרום של אוטיזם וכעת הם ביקשו לבחון את הנושא וכן להעריך את ההשפעה השלילית של תסמיני דיכאון וחרדה על איכות החיים במבוגרים עם הפרעות מהספקטרום של אוטיזם וביקורות בריאות.

מדגם המחקר כלל 86 מבוגרים עם הפרעות מהספקטרום של אוטיזם ו-87 מבוגרים עם התפתחות תקינה, בטווח גילאים רחב שנע בין 18 שנים ועד 70 שנים. הם התבססו על שאלונים תקפים להערכת חולים עם הפרעות מהספקטרום של אוטיזם ואוכלוסיות בריאות: World Health Organization Quality of Life Brief Version, the Autism-Specific QoL ומדד Hospital Anxiety and Depression Scale.

מהנתונים עולה כי במבוגרים עם הפרעות מהספקטרום של אוטיזם תועדה איכות חיים נמוכה יותר בהשוואה למבוגרים ללא הפרעה דומה. עם זאת, תסמיני דיכאון תרמו בצורה המשמעותית ביותר לאיכות החיים הנמוכה בשתי הקבוצות, בהיקף גדול יותר מזה שיוחס להפרעות מהספקטרום של אוטיזם או תסמיני חרדה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי התערבויות לשיפור איכות החיים במבוגרים עם הפרעות מהספקטרום של אוטיזם צריכות לשים דגש על אבחנה וטיפול בתסמיני דיכאון.

Autism Res, May 24, 2024

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה