הליכה מהירה מפחיתה הסיכון להתקדמות סרטן ערמונית מקומי (Cancer Research )

התמונה באדיבות האגודה למלחמה בסרטן

הליכה מהירה של 3 שעות בשבוע לאחר אבחנה של סרטן ערמונית מקומי עשוייה להשיג דחייה בהתקדמות המחלה – כך עולה ממחקר חדש המתפרסם במהדורת יוני ב-Cancer Research .

ע”פ החוקרים, זהו המחקר הראשון שבחן שפעילות גופנית נמרצת לאחר אבחנת המחלה ומצא אותה כבעלת השפעה חיובית על התקדמות המחלה באופן מובהק סטטיסטי. החוקרים מדווחים על ירידה של 61% בסיכון לתמותה מסרטן הערמונית בין הגברים שאובחנו עם סרטן לא גרורתי.

במחקר זה נבחנה פעילות נמרצת, פעילות מתונה, משך הליכה וקצב הליכה לאחר האבחנה, והסיכון להתקדמות מחלה. השתתפו 1455 גברים שאובחנו עם סרטן מקומי של הערמונית.

דווח על 117 אירועי חזרה של המחלה במהלך 2750 שנות אדם במעקב.

ניתוח התוצאות הצביע על כך שגברים שצעדו בקצב מהיר במשך 3 שעות שבוע לפחות היו בסיכון קטן יותר של 57% להתקדמות המחלה מאשר גברים שצעדו בקצב נמוך למשך פחות שעות בשבוע.

בנוסף, הליכה בקצב מהיר הייתה קשורה עם סיכון מופחת להתקדמות המחלה בהשוואה לצעידה בקצב מתון, ללא קשר למספר השעות בשבוע שהוקדשו להליכה, עם סיכון יחסי של 0.52 מובהק סטטיסטי.

החוקרים מציינים שהתוצאות עקביות עם מחקר יחיד קודם שבחן פעילות גופנית לאחר אבחנה של סרטן ערמונית ואשר גם הצביע על יתרון קליני משמעותי של הליכה נמרצת. המנגנון שהחוקרים סבורים שמשפיע על התוצאות הוא אפקט ההליכה הנמרצת על התנגודת לאינסולין והפחתת רמות ה-IGEFI ביחד עם העלאת רמות האדיפונצנטין.

Cancer Res. 2011;71;3889-3895. 



0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה