יתכן שנטילת ביופסיה איננה הכרחית לאחר כריתת ערמונית (Urology)

חוקרים אמריקאיים ויפנים מדווחים כי יתכן שלאחר כריתה רדיקלית של הערמונית אין הכרח בנטילת ביופסית מחלל הערמונית בכדי לבדוק הישנות מקומית אחרי כשלון ביוכימי. החוקרים מציינים כי חשוב מבחינה קלינית להבחין בין הישנות מקומית בחלל הערמונית לבין הופעת מחלה גרורתית.

בכדי לבחון את שיטות הגילוי, ביצעו החוקרים סקירה רטרוספקטיבית בקרב 100 גברים שעברו כריתת ערמונית רדיקלית ולא קיבלו טיפול אדג’ובנטי. בסך הכל, איפשרה נטילת ביופסיה מחלל הערמונית גילוי הישנות מקומית בקרב 29 גברים.

רגישות הבדיקה הידנית הרקטלית בזיהוי הישנות מקומית עמדה על 72.4% והספציפיות שלה על 64.8%. הערכים המתאימים עבור בדיקת אולטרא-סאונד טרנס-רקטלית עמדו על 53.5% ו-86.2%.

באף אחד מהגברים שבהם נמצאו ריכוזי ה-PSA בסרום נמוכים מ-0.5ng/mL בעת נטילת הביופסיה ושנתקבלה בהם תוצאה שלילית בבדיקה הידנית ובבדיקת האולטרא-סאונד הטרנס-רקטלית לא הוכחה הישנות מקומית בעקבות נטילת הביופסיה.

החוקרים מסכמים כי ניתן להמנע מנטילת ביופסיה מחלל הערמונית בחולים שבהם מתקבלות תוצאות תקינות בבדיקה הידנית הרקטלית או בבדיקת האולטרא-סאונד ומצויות בהם רמות PSA נמוכות מ-0.5ng/mL.  

לידיעה במדסקייפ

Urology 2005;66:350-355.

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה