השוואת שיטות שונות להרחבת אישונים לצורך phacoemulsification בעיניים עם pseudoexfoliation שבהם האישון קטן (Ophthalmology)

מטרת המחקר היתה להשוות 4 שיטות להרחבת אישונים במהלך ניתוח phacoemulsification בעיניים עם סינדרום pseudoexfoliation וגודל אישון לא מספיק.

במחקר הפרוספקטיבי, אקראי והשוואתי נבדקו עיניהם של 40 חולים עם pseudoexfoliation וגודל מקסימלי של אישון מורחב נמוך מ-3.5 מ”מ.

הרחבה מכנית של האישון באמצעות iris-retractor hooks (קבוצה 1), polymethyl methacrylate (PMMA) pupil dilator-ring (קבוצה 2), Beehler pupil dilator (קבוצה 3) או bimanual stretching (קבוצה 4) בוצעה בנבדקים.

מדדי התוצאה העיקריים היו הביצועים (גודל האישון שהושג), התרחשות סיבוכים, והארכת משך הניתוח.

גדלי האישונים הממוצעים שהושגו באמצעות ה-PMMA pupil-dilator ring, ה-Beehler pupil dilator וה-bimanual stretching עמדו על ערכים של 5.9±0.6mm, של 5.5±0.8mm ושל 4.9±0.7mm, בהתאמה. אישון בעל צורה מרובעת הושג באמצעות ה-iris-retractor hooks והגודל הממוצע של המעיגול הגדול ביותר שנכנס במרובע זה היה 5.6±0.6mm. לא נמצאו הבדלים משמעותיים סטטיסטית בגדלי האישונים לאחר ההרחבה בין 4 קבוצות המחקר (P>0.05).

פרט לדימום מוגבל-עצמית שהתרחש במהלך הניתוח מגבול האישון, היה קרע של ה-iris sphincter הסיבוך היחיד שנצפה והיה קשור להרחבה המכנית של האישון. תופעה זו נצפתה בארבע עיניים בקבוצה 1, בארבע עיניים בקבוצה 3, בשלוש עיניים בקבוצה 4, ובעין אחת בקבוצה 2  (P>0.05). משכי הזמן הממוצעים שנוספו לניתוח לצורך מיקום ה-iris-retractor hooks והחדרת ה-PMMA pupil-dilator ring עמדו על ערכים של 297±51 שניות ושל 176±54 שניות, בהתאמה. הזמנים הנוספים שנדרשו להרחבת האישון באמצעות Beehler pupil dilator ובאמצעות  bimanual stretching עמדו על ערכים של 65±8 שניות ושל 55±10 שניות, בהתאמה. הזמן שנדרש לצורך הרחבת האישונים בקבוצות 1 ו-2 היו ארוכים משמעותית מאלו שנדרשו בקבוצות 3 ו-4 (P<0.001).

החוקרים מסיקים כי כל השיטות ששימשו במחקר נמצאו יעילות לצורך הרחבה מכנית של אישונים קטנים בעיניים עם סינדרום pseudoexfoliation. ה-Iris-retractor hooks וה-PMMA pupil-dilator ring הן הטכניקות הדורשות יותר זמן, אך יש להן יתרון של שמירה על גודל אישון יציב במהלך הניתוח. ה-PMMA pupil-dilator ring גורמת לטראומת הקשתית הקטנה ביותר. ה-Beehler pupil dilator וטכניקת ה-bimanual stretching היו השיטות החסכוניות ביותר בזמן לצורך הרחבה מכנית של האישון.

Ophthalmology: 111: 9; Pages 1693-1698.

לתקציר הידיעה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה