אורולוגיה

מה בין טיפול בחסמי אלפא ובין הסיכון לדמנציה עם גופיפי לואי בגברים? (Neurology)

במאמר שפורסם בכתב העת Neurology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה קשר בין טיפול באנטגוניסטים לקולטן α-1 – Doxazosin, Terazosin או Alfuzosin – ובין סיכון מופחת לדמנציה עם גופיפי לואי בגברים, בהשוואה לטיפולים תרופתיים אחרים.

השערת המחקר הייתה כי עליה בזמינות אנרגיה במוח עשויה להאט או למנוע תהליכים נוירו-דגנרטיביים, ייתכן הודות להפחתת הצטברות Alpha-synuclein. מחקרים שפורסמו לאחרונה הציעו השפעה מגנה אפשרית של תרופות אלו בחולי פרקינסון. כעת החוקרים בחנו אץ ההשפעות המגנות של Doxazosin, Terazosin או Alfuzosin כנגד דמנציה עם גופיפי לואי.

החוקרים התבססו על נתונים ממאגר MarketScan לזיהוי גברים ללא היסטוריה של דמנציה עם גופיפי לואי, אשר החלו טיפול חדש ב- Doxazosin, Terazosin או Alfuzosin או שתי תרופות אחרות להשוואה, כולל Tamsulosin או מעכב 5α-Reductase. הם התאימו בין המשתתפים בקבוצות ובמשך המעקב ועקבו אחריהם לזיהוי מקרים של דמנציה של גופיפי לואי.

בגברים שהחלו טיפול חדש ב- Doxazosin, Terazosin או Alfuzosin תועד סיכון מופחת להתפתחות דמנציה של גופיפי לואי, בהשוואה לגברים שטופלו ב-Tamsulosin (יחס סיכון של 0.60, רווח בר-סמך 95% של 0.50-0.71) או מעכב 5α-Reductase (יחס סיכון של 0.73, רווח בר-סמך 95% של 0.57-0.93), בעוד שיחס הסיכון בקרב גברים שטופלו ב-Tamsulosin היה דומה לזה של גברים שטופלו במעכבי 5α-Reductase (יחס סיכון של 1.17, רווח בר-סמך 95% של 0.96-1.42).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר הנוכחי, בשילוב עם דיווחים אודות השפעות הטיפול בחסמי אלפא על מחלת פרקינסון, מעלים את האפשרות כי תרופות המגבירות גליקוליזה עשויות לספק הגנה מפני מחלות נוירו-דגנרטיביות. הם קוראים להשלים מחקר אקראי במטרה לקבוע אם מדובר בקשר סיבתי.

Neurology, Jul 23, 2024

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה