אורולוגיה

דנרבציה כלייתית – איך זה יעבוד בפועל? (medscape)

הטיפול ביתר לחץ דם עמיד התקדם לאחרונה עם אישור ה-FDA לטיפול בדנרבציה כלייתית, אך כיצד ישמשו מערכות אלו בפרקטיקה הקלינית?

הטיפול ביתר לחץ דם עמיד קיבל דחיפה לאחרונה עם אישור מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) לגישה טיפולית חדשה המפחיתה את הפעילות במערכת העצבים הסימפתטית באמצעות דנרבציה כלייתית.

שתי מערכות – Paradise (Recor Medical) ו-Symplicity Spyral (Medtronic) – זכו לאישור בחודש שעבר לאחר יותר מעשור של פיתוח. בעקבות כישלון ראשוני בניסויים מוקדמים, הטכנולוגיה והטכניקות שוכללו, וכעת הוכח שההליך מוריד את לחץ הדם בתרחישים רבים ושונים.

לשני המכשירים ניתנה התוויה דומה, רחבה למדי: להפחית את לחץ הדם כטיפול משלים בחולים עם יתר לחץ דם, כששינויים באורח החיים ותרופות להורדת לחץ דם לא הצליחו להפחית כראוי את לחץ הדם.

אך כיצד ישמשו מערכות אלו בפרקטיקה הקלינית?

ד”ר אג’אי קירטן, מנהל התוכנית לטיפול התערבותי בלב ובכלי דם במרכז הרפואי של אוניברסיטת קולומביה אירווינג, ניו יורק, שהיה מעורב בכמה ממחקרי מערכת ה-Paradise, אמר: “אנו רואים ירידה בלחץ הדם הסיסטולי במערכות אלו של בסביבות 5 עד 10 מ”מ כספית מקו הבסיס, המובחנת בדרך כלל כחודש עד חודשיים לאחר ההליך. הייתי אומר שלאחר שחשבו שיש הבדלים בשימוש בין המערכות בניסויים, נראה שהירידה בלחץ הדם באופן כללי דיי דומה בשני המכשירים”.

הוא הוסיף כי “הנתונים מראים כי דנרבציה כלייתית היא סינרגטית עם תרופות אחרות וכי היא יכולה להביא להשפעה דומה לתרופה טובה נגד יתר לחץ דם. עד כה, במעקב של כ-3 עד 5 שנים, הירידה בלחץ הדם נראית עמידה. זה מסוג הפעולות שאני לא צופה שצריך לעשות פרוצדורה חוזרת באותו מטופל. הרעיון הוא לסיים עם זה בפעם אחת ולקבל תועלת עקבית”.

ד”ר דיוויד קנדזארי, ראש מכון הלב של פיימונטה, אטלנטה, ג’ורג’יה, שהוביל את המחקר באחד המכשירים, אמר: “יש הרבה בלבול שיכול להתרחש בניסויים האלה, אבל אם מסתכלים על הירידה המוחלטת בלחץ הדם לאורך כל הדרך, שתי התוכניות, דומות בשני המכשירים. שתי המערכות משתמשות בשיטות שונות של אבלציה של עצבי הכליה, כאשר מערכת Spyral משתמשת באנרגיה בתדר רדיו בעוד שמערכת פרדייז אימצה טכנולוגיית אולטרסאונד”.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה