אורולוגיה

הוספת Durvalumab לטיפול כימותרפי משפרת הישרדות ללא-התקדמות מחלה בנשים עם סרטן רירית רחם (מתוך הודעת לעיתונות של אסטרה-זנקה)

מנתונים חדשים עולה כי בנשים עם סרטן רירית רחם, הוספת Durvalumab (אימפינזי) לטיפול כימותרפי – לבד או בשילוב עם Olaparib – מלווה בשיפור שיעורי הישרדות ללא-התקדמות מחלה.

ברקע למחקר מסבירים המומחים כי כימותרפיה הינה קו הטיפול הראשון המקובל בנשים עם ממאירות מתקדמת של רירית הרחם; עם זאת, התוצאות ארוכות הטווח אינן טובות ודרושות אפשרויות טיפול טובות יותר לאוכלוסייה זו.

Durvalumab הינו נוגדן הומאני חד-שבטי הנקשר ל-PD-L1 ו-Olaparib (לינפארזה) הינו מעכב PARP (או Poly(ADP-ribose) Polymerase).

מחקר DUO-E הינו מחקר אקראי בשלב 3, אשר כלל 699 נשים עם אבחנה חדשה או הישנות קרצינומה אפיתליאלית של רירית הרחם בשלב III או IV. המחקר כלל שלוש זרועות ובחן את תוצאות קו-טיפול ראשון ב- Durvalumab בשילוב עם כימותרפיה מבוססת-פלטינום, לאחריו טיפול אחזקה ב- Durvalumab בלבד או Durvalumab עם Olaparib.

החוקרים חילקו באקראי את הנשים לקבלת Durvalumab במינון 1,120 מ”ג או פלסבו, אשר ניתנו כל שלושה שבועות, בשילוב עם טיפול כימותרפי מבוסס-פלטינום. לאחר כימותרפיה, הנשים טופלו ב- Durvalumab במינון 1,500 מ”ג או פלסבו כל ארבעה שבועות, כטיפול אחזקה, בשילוב עם Olaparib במינון 300 מ”ג פעמיים ביום או פלסבו. טיפול האחזקה ניתן למשך 24 חודשים או עד להתקדמות המחלה.

שני משטרי הטיפול הניסיוני הובילו לשיפור מובהק סטטיסטית בהישרדות ללא-התקדמות מחלה, בהשוואה לטיפול כימותרפי בלבד. החוקרים מדווחים על תועלת גדולה יותר לטיפול אחזקה במשלב Durvalumab עם Olaparib לעומת טיפול אחזקה שהתבסס על Durvalumab בלבד.

הנתונים אודות שיעורי ההישרדות הכללית עדיין אינם בשלים.

פרופיל הבטיחות של Durvalumab עם כימותרפיה, כמו גם משלב Durvalumab עם Olaparib, תאמו לפרופיל הבטיחות הידוע של התכשירים.

התוצאות המלאות צפויות להיות מוצגות באחד הכנסים הרפואיים הקרבים ובינתיים מאמינים החוקרים כי משלבי טיפול אלו עשויים לספק לרופאים גישות טיפול חדשות לשיפור תוצאות הטיפול בנשים עם ממאירות רירית הרחם.

מתוך הודעת אסטרה-זנקה

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה