אורולוגיה

היעילות של Mirabegron לטיפול בנשים עם פעילות-יתר של שלפוחית השתן ואי-נקיטת שתן (Int J Urol)

במאמר שפורסם בכתב העת International Journal of Urology מדווחים חוקרים מיפן על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי Mirabegron (בטמיגה) במינון 50 מ”ג הוביל לשיפור משמעותי בתסמינים מרכזיים של פעילות-יתר של שלפוחית השתן, בהשוואה לפלסבו, בנשים עם אי-נקיטת שתן עקב דחיפות וכן הוביל לשיפור מרבית תסמיני פעילות-יתר של שלפוחית השתן, כולל תדירות מתן שתן, בנשים עם אי-נקיטת שתן מעורבת.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לאשר את היעילות של Mirabegron במינון 50 מ”ג בנשים עם פעילות-יתר של שלפוחית השתן ואי-נקיטת שתן עקב דחיפות או אי-נקיטת שתן מעורבת, בהשוואה לפלסבו.

החוקרים השלימו ניתוח פוסט-הוק שהתבסס על נתונים ממחקר יפני בשלב IIb ובשלב III. תוצא היעילות העיקרי היה השינוי מתחילת המחקר עד לתום הטיפול במספר הממוצע של אירועי מתן שתן לאורך 24 שעות. תוצאי סיום משניים כללו את השינוי בנפח התרוקנות/מתן שתן, מספר ממוצע של אירועי דחיפות ואי-נקיטת שתן ביממה ומספר ממוצע של אירועי השתנה לילית בכל לילה.

מדגם המחקר כלל נשים עם אי-נקיטת שתן עקב דחיפות (204 בזרוע הפלסבו, 214 בזרוע Mirabegron) ונשים עם אי-נקיטת שתן מעורבת (122 בזרוע הפלסבו, 139 בזרוע Mirabegron).

בתום הטיפול, השינוי הממוצע באירועי מתן שתן ב-24 שעות עם Mirabegron היה מובהק סטטיסטית, בהשוואה לפלסבו, בשתי האוכלוסיות; גודל השפעה גדל עם הזמן.

עבור כל תוצאי הסיום המשניים, חציון השינוי ב- Mirabegron היה שונה באופן מובהק סטטיסטית לעומת פלסבו, למעט השתנה לילית בנשים עם אי-נקיטת שתן עקב דחיפות ולמעט דחיפות בנשים עם אי-נקיטת שתן מעורבת.

טיפול ב- Mirabegron הדגים שיפור גדול יותר לעומת פלסבו במדדי איכות חיים, למעט בתחושת הבריאות הכללית בנשים עם אי-נקיטת שתן על-רקע דחיפות.

שיעורי התנרמלות אי-נקיטת שתן עם Mirabegron עמדו על 47.2% ועל 49.6% בנשים עם אי-נקיטת שתן עקב דחיפות ואלו עם אי-נקיטת שתן על-רקע מעורב, בהתאמה, בהשוואה לשיעורים של 42.6% ו-39.3%, בהתאמה, בנשים בזרוע הפלסבו.

ממצאים אלו תומכים בתועלת של מתן Mirabegron לנשים עם פעילות יתר של שלפוחית השתן.

Int J Urol. 2021 Oct 4

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה