אורולוגיה

תרופות אנטיביוטיות עלולות לפגוע ביעילות גלולות למניעת היריון (BMJ Evidence-Based Medicine)

מתן משולב של אנטיביוטיקה רחבת-טווח עם גלולות למניעת היריון מלווה בסיכון מוגבר להיריון לא-מתוכנן, כך מדווחים חוקרים מאנגליה במאמר שפורסם בכתב העת BMJ Evidence-Based Medicine.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי תרופות אנטיביוטיות המעודדות פעילות אנזימטית עשויות לפגוע ביעילות אמצעי מניעה הורמונאליים. חשד כי תרופות אנטיביוטיות אחרות עשויות להיות בעלות השפעה דומה הובילו להמלצה לנקוט משנה זהירות בכל הנוגע לשימוש באמצעי מניעה במהלך טיפול אנטיביוטי.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את ההשפעה של טיפול אנטיביוטי על יעילות גלולות למניעת היריון. הם השלימו סקירה של מאגר נתונים אודות דיווחים בנוגע לחשד לאירועים חריגים על-רקע טיפול תרופתי בנשים שנטלו תרופות אנטיביוטיות (74,623 נשים), תרופות המעודדות פעילות אנזימים (32,872 נשים), או תרופות ביקורת (65,578 נשים).

התוצא העיקרי של המחקר היה דיווחים על הריונות לא-מתוכננים, הפרעות קצב לב וכאבי ראש; עוד בחנו החוקרים דיווחים אודות מומים מולדים ודיווחים אודות אירועי שלשול.

בהשוואה לתרופות ביקורות, שיעור ההריונות הלא-מתוכננים היה גבוה פי שבע עם טיפול אנטיביוטי ונפוץ יותר פי 13 עם תכשירים המעודדים פעילות אנזימים. מומים מולדים היו דווחו בשכיחות גבוהה פי שבעה עם תרופות המעודדות פעילות אנזימים, אך לא היו נפוצים יותר עם טיפול אנטיביוטי.

ממצאי המחקר מציעים כי תרופות אנטיביוטיות עשויות להפחית את היעילות של אמצעי מניעה הורמונאליים. החוקרים קוראים להזהיר נשים הנוטלות אמצעי מניעה הורמונאליים כי טיפול אנטיביוטי עלול לפגוע ביעילות התכשירים למניעת היריון.

BMJ Evidence-Based Medicine Published Online First: 18 August 2020

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה