האם דיאטת DASH מפחיתה סיכון לגאוט? (BMJ)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת BMJ עולה כי דיאטת DASH (Dietary Approach to Stop Hypertension) מלווה בסיכון מופחת לגאוט, עדות לכך שהשפעתה להפחתת חומצה אורית בחולים עם היפראוריצמיה מתורגמת לסיכון מופחת לגאוט. מנגד, דיאטה מערבית מלווה בסיכון מוגבר לגאוט.

החוקרים השלימו מחקר עוקבה פרוספקטיבי, שהתבסס על נתוני מחקר Health Professionals Follow-up Study. מדגם המחקר כלל 44,444 גברים ללא היסטוריה של גאוט בתחילת הדרך. באמצעות שאלוני תזונה, החוקרים דירגו כל אחד מהמשתתפים לפי דפוס דיאטת DASH (על-בסיס צריכה רבה של פירות, ירקות, אגוזים וקטניות, מוצרי חלב דלי שומן ודגנים מלאים , צריכה מעטה של נתרן, משקאות ממותקאים ומוצרי בשר אדום ומעובד) ודיאטה מערבית (על-בסיס צריכה רבה של בשר אדום ומעובד, צ’יפס, דגנים מעובדים, מתוקים וקינוחים).

התוצא העיקרי היה היארעות גאוט לפי קריטריוני ACR, לאחר תקנון לערפלנים שונים, כולל גיל, מדד מסת גוף, יתר לחץ דם, טיפול במשתנים וצריכת אלכוהול.

במהלך 26 שנות המעקב החוקרים זיהו 1,731 מקרים מאושרים של גאוט. מדד גבוה יותר של דפוס דיאטת DASH לווה בסיכון מופחת לגאוט (סיכון יחסי מתוקן בהשוואת החמישון העליון והתחתון של 0.68). מנגד, דפוס דיאטה מערבית לווה בסיכון מוגבר לגאוט (סיכון יחסי מתוקן של 1.42).

החוקרים מסכמים וכותבים כי דיאטת DASH עשויה לשמש כגישה נוספת למניעת גאוט בגברים בסיכון מוגבר למחלה.

BMJ 2017

תגובות רוצה להצטרף לדיון?

אין תגובות עדיין. היה הראשון להגיב!

מאמרים

שיגדון – גאוט ( NEJM)

שיגדון – גאוט ( NEJM)

מערכת האתר
מערכת האתר
אין תגובות|15/01/2023

גולש יקר ! ידיעה זו מיועדת לסגל הרפואי בלבד ואינה

כניסת צוות רפואי

הכניסה לאתר מותרת אך ורק לצוות הרפואי

לקבלת קוד אימות לנייד ולמייל, יש למלא את כתובת המייל ואת מספר הטלפון שלך

עדיין לא נרשמת? באפשרותך לבצע רישום כאן