אורולוגיה

טיפול באופיואידים לפני-ניתוח מעלה את הסיכון להתמכרות וסיבוכים (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-AAOS)

בחולים המיועדים לניתוח החלפה מלאה של מפרק הברך, טיפול קדם-ניתוחי באופיואידים מהווה דגל אדום לשימוש באופיואידים לאחר-ניתוח וסיבוכים ניתוחיים, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American Academy of Orthopaedic Surgeons.

החוקרים זיהו 112,569 חולים שעברו ניתוח החלפה מלאה של מפרק הברך בין השנים 2007-2014, מתוכם, ל-44% לא הייתה היסטוריה של שימוש באופיואידים; עם זאת, 31.2% ניפקו לפחות מרשם אחד לאופיואידים במהלך שלושת החודשים לפני ניתוח ו-24.8% ניפקו לפחות מרשם אחד למעלה משלושה חודשים לפני הניתוח.

שיעור גבוה יותר של מטופלים באופיואידים לפני-ניתוח, בהשוואה לאלו שלא טופלו בתרופות לפני-ניתוח, ניפקו מרשם לטיפול באופיואדים לאחר חודש (83.2% לעומת 52.1%) ולאחר 12 חודשים (24% לעומת 2.7%).

החוקרים מצאו כי בחולים שניפקו מרשם לאופיואידים בשלושת החודשים שקדמו לניתוח תועד סיכוי גבוה יותר למחלות רפואיות, דוגמת מחלת כליות על-רקע סוכרת או מחלת עורקים כלילית. כמו כן, שיעור הסיבוכים לאחר 90 ימים היה גבוה יותר בקרב חולים שטופלו באופיואידים לפני-ניתוח, בהשוואה לאלו שלא נטלו תרופות אלו.

החוקרים מקווים כי מחקרים נוספים יבחנו אם שיעור הסיבוכים נמוך יותר במידה וחולים הנוטלים אופיאטים יפסיקו את הטיפול התרופתי לפני הניתוח.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-AAOS

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה