פסיכיאטריה

תרומתם של הרוקחים בטיפול במשבר האופיואידים (Pharmacology & Pharmacy)

מחקר חדש שפורסם ב-Pharmacology & Pharmacy בוחן את תרומתם של הרוקחים בטיפול במשבר האופיואידים. יהונתן ניסן משתף את המאמר בהמלצתו של פרופ’ שוורצברג.

מחקר חדש שפורסם ב-Pharmacology & Pharmacy בוחן את תרומתם של הרוקחים בטיפול במשבר האופיואידים ומציין כי רוקחים פועלים כאיש הבריאות בקצה השרשרת בין האופיואידים לחולים, וכי לרוקחים יש אחריות חשובה לספק משאבים וחינוך על מנת להאט את התפשטות מגיפת האופיואידים.

מגיפת האופיואידים בארצות הברית היא נושא רציני שממשיך לגבות את חייהם של אנשים רבים. לפי המחקר, למרות המאמצים, שיעור השימוש באופיואידים ושיעור השימוש לרעה בהם ממשיך לעלות ונתונים עדכניים מצביעים על הצורך המיידי באסטרטגיות להפחתת כמות מנות היתר כתוצאה מאופיואידים .

לפי המחקר, רוקחים מסייעים בהגברת החלוקה של נלוקסון לחולים שקיבלו מרשם לאופיואידים והזדמנויות משפטיות שנוצרו בארה”ב הקלו את התהליך בקרב רוקחים המחלקים את התרופה מצילת החיים הזו, למרות חסמים שעדיין קיימים בנושא.

המחקר טוען כי התערבויות שונות משמשות רוקחים לטיפול במשבר האופיואידים בארה”ב. חלק מהמאמצים הללו כוללים ביטול מרשם, תוכניות לניהול תרופות ותוכניות ניטור תרופות מרשם. ביטול מרשם הוא הפעולה של הפחתת המינון או הפסקת תרופה שאינה מספקת תועלת טיפולית למטופל או עלולה לגרום לנזק. המשטר הטיפולי של המטופל יכול להשתנות עם הזמן, ויש לבצע סקירות תרופתיות מעת לעת כדי לזהות תרופות אפשריות שניתן לבטל את המרשם להם כדי להפחית את הסיכון לתופעות לוואי ולהפחית את עומס התרופות.

המחקר מדגיש כי יישום תוכניות הסיוע גדל, אולם יש לנקוט צעדים דרסטיים יותר בפריסה ארצית.

למאמר ב-Pharmacology & Pharmacy

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה