אורולוגיה

טיפול יומי ב-Teriparatide יעיל גם בגברים עם אוסטיאופורוזיס (Osteoporos Int)

במאמר שפורסם בכתב העת Osteoporosis International מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי טיפול יומי ב- Teriparatide יעיל בגברים כמו בנשים לאחר-מנופאוזה, ללא הבדלים בין המינים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מספר מחקרים מבוקרי-פלסבו בחנו את ההשפעות של טיפול יומי ב- Teriparatide בגברים ובנשים לאחר-מנואפזוה עם אוסטיאופורוזיס, אך לא ערכו השוואה ישירה של השפעות הטיפול בין קבוצות אלו. כעת הם ערכו השוואה רטרוספקטיבית של השפעות טיפול יומי ב- Teriparatide בגברים ובנשים לאחר-מנופאוזה עם אוסטיאופורוזיס ובחנו סמנים ביוכימיים לספיגת עצם במטרה לזהות הבדלים מגדריים.

מדגם המחקר כלל 563 חולים (75 גברים, 488 נשים) עם אוסטיאופורוזיס שקיבלו המלצה לטיפול ב- Teriparatide במינון 20 מיקרוגרם ליום במשך 12 חודשים. תוצא היעילות העיקרי הוגדר כשינוי בצפיפות המינראלים של העצם בעמוד השדרה המותני ובצוואר הירך לאחר 12 חודשי טיפול. השינוי ברמות PINP (Procollagen Type I N-terminal Propeptide) והפרשת uNTX (Urinary N-Telopeptide) לאחר 4, 8 ו012 חודשי טיפול.

מהנתונים עולה כי בגברים נרשמה עליה משמעותית של 11.3% בצפיפות המינראלים של העצם בעמוד השדרה המותני ועליה של 0.4% בצפיפות המינראלים של העצם בצוואר הירך, ללא הבדל מובהק לאחר 12 חודשים. בנשים לאחר מנופאוזה נרשמה עליה משמעותית של 9.6% בצפיפות המינראלים של העצם בעמוד  השדרה המותני ועליה של 2.4% בצפיפות המינראלים של העצם בצוואר הירך לאחר 12 חודשים. אחוז העליה והעליה האבסולוטית בצפיפות המינראלים של העצם בעמוד השדרה המותני ובצוואר הירך היו דומים בגברים ובנשים. העליה האבסולוטית בריכוז PINP הייתה דומה בשתי הקבוצות לאחר 4, 8 ו-12 חודשים. עם זאת, העליה האבסולוטית בריכוז uNTX הייתה נמוכה יותר משמעותית בגברים בהשוואה לנשים לאחר 8 ו-12 חודשים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי טיפול יומי ב- Teriparatide דומה ביעילותו בגברים ובנשים לאחר מנופאוזה, ללא הבדלים מגדריים.

Osteoporos Int. 2015 Jan 8

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה