אורולוגיה

התועלת של Sildenafil בטיפול בקרדיומיופתיה על-רקע סוכרת (Circulation)

חוקרים מאיטליה מדווחים בכתב העת Circulation על תוצאות מחקר חדש מהן עולה כי הטיפול ב- Sildenafil, המוכר יותר כטיפול להפרעות זקפה, עשוי להועיל גם בטיפול בחולים עם קרדיומיופתיה סוכרתית.

החוקרים מאמינים כי חולי סוכרת עם סימנים מוקדמים להפרעה בתפקוד הלבבי הם המועמדים הטובים ביותר לטיפול זה.

לצרכיי המחקר להערכת ההשפעות הסיסטמיות והלבביות של Sildenafil, החוקרים כללו במחקר 59 חולים עם קרדיומיופתיה סוכרתית לא-איסכמית, אך ללא אי-ספיקת לב קלינית, וטיפלו בהם במינון של 100 מ”ג ליום למשך 3 חודשים. 44 חולים השלימו את המחקר.

היעד העיקרי של המחקר היה זווית הסיבוב של חדר שמאל (Left Ventricular Torsion Angle), מדד להערכת התפקוד הסיסטולי המצוי בקורלציה עם מסת הלב ורימודלינג גיאומטרי.

בתחילת המחקר, בכל החולים הודגמו ממצאים בבדיקת MRI של הלב המעידים על רימודלינג לבבי, כולל עליה בזווית הסיבוב, ירידה במתח ההיקפי, עליה במדד מסת חדר שמאל, נפח סוף-דיאסטולי תקין-נמוך ועליה ביחס מסה-נפח של חדר שמאל עם תפוקה תקינה.

בהשוואה לפלסבו, טיפול ב- Sildenafil הביא לשיפור משמעותי בזווית הסיבוב והמתח, במדד נפח סוף-דיאסטולי ובתפקוד הלבבי.

הקורלציה בין מדדים קינטיים של הלב, מדדים מטבוליים ולחץ דם, נעלמה לאחר טיפול ב- Sildenafil (אך נותרה עם טיפול בפלסבו), עדות לכך שלטיפול התרופתי השפעה של התפקוד של החדר השמאלי, שאינה תלויה בגורמים ידועים אחרים.

השינויים היחידים בסמני דלקת בדם כללו ירידה משמעותית ב-MCP-1 (Monocyte Chemotactic Protein) ו-TGF-Beta (Transformin Growth Factor) בקבוצת Sildenafil, בהשוואה לקבוצת הפלסבו.

החוקרים כותבים כי בשלב זה אין מספיק מחקרים בחולים עם ליקוי לבבי חמור בכדי להמליץ על שימוש ללא-תנאי במעכבי PDE5. למרות שהם משוכנעים כי תרופות אלו בטוחות, גם במחלה מתקדמת, ייתכן גם כי עיכוב רימודלינג בשלבים מאוחרים הינו פחות מועיל או אף מזיק לחולים.

מהמחקר עולות הוכחות כי סוכרת הינה טריגר להתפתחות היפרטרופיה א-תסמינית של הלב. החוקרים הוכיחו כי בשלבים הראשונים, היפרטרופיה היא מסוג קונצנטרי; וכן כי רימודלינג חדרי כזה עומד בקורלציה ישירה עם חומרת ההפרעה המטבולית. עם זאת, נותרו עוד שאלות פתוחות בנושא, דוגמת משך הזמן הנדרש עד להתפתחות הרחבה של הלב ועל-כן דרושים מחקרים נוספים בנושא.

Circulation 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה