אורולוגיה

הורמוני DHEA להקלה על תסמיני מנופאוזה (Climacteric)

הורמוני DHEA, המופרשים מבלוטת יותרת הכליה עשויים לסייע להקלה על תסמיני מנופאוזה, תוך שיפור חיי המין של הנשים, כך עולה מתוצאות מחקר ראשוני שפורסמו בכתב העת International Menopause Society, Climacteric.

לדברי החוקרים, מהממצאים עולה כי מינונים נמוכים של DHEA עשויים לסייע בתפקוד המיני ובתסמיני מנופאוזה, וייתכן כי בעתיד יהוו תחליף לטיפול הורמונאלי חליפי. עם זאת, הם מדגישים כי מדובר במחקר קטן, ולכן דרושים מחקרים גדולים לאישור הממצאים.

המכירות של טיפול הורמונאלי חליפי ירדו באופן דרמטי בעקבות מחקר Women’s Health Initiative שפורסם בשנת 2002 והדגים עליה בשיעור סרטן שחלות, ממאירויות של השד ואירועים מוחיים בנשים שנטלו את הכדורים, ומאז נערך חיפוש אחר חלופות יעילות.

במסגרת המחקר עקבו החוקרים אחר 48 נשים לאחר-מנופאוזה עם תסמינים מטרידים.

במהלך שנה אחת, 12 נשים נטלו וויטמין D וקלציום, 12 נטלו DHEA במינון 10 מ”ג ביום, 12 נטלו טיפול הורמונאלי חליפי (1 מ”ג אסטרדיול עם 5 מ”ג דיהידרוגסטרון ביום) ו-12 נטלו Tibolone (2.5 מ”ג ביום), המשמש להקלה על תסמינים מנופאוזה.

החוקרים עקבו אחר תסמיני מנופאוזה, עניין ופעילות מינית, באמצעות שאלונים סטנדרטים להערכת גורמים דוגמת שביעות רצון מתדירות קיום יחסי מין, לובריקציה של הנרתיק, אורגזמה ובן זוג ליחסי מין.

לאחר 12 חודשים, בכל הנשים תחת טיפול הורמונאלי חליפי נרשם שיפור בתסמיני מנופאוזה, אך באלו שנטלו וויטמין D וקלציום לא הודגם שיפור משמעותי.

בתחילת המחקר, הפעילות המינית הייתה דומה בכל הקבוצות, אך לאחר שנה אחת, באלו שנטלו קלציום וויטמין D המדד הממוצע לפי השאלון האמור עמד על 34.9, בעוד שבאלו שנטלו DHEA מדובר היה בניקוד של 48.6 נקודות, מכאן עולה כי עם DHEA חלה עליה בעניין ובפעילות המינית.

תוצאות הטיפול ההורמונאלי החליפי היו דומות, והן במטופלות ב-HRT והן במטופלות ב-DHEA נרשמה דרגה גבוהה של מגע מיני, בהשוואה לקבוצת הביקורת.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מהתוצאות עולה כי DHEA עשוי להקל על תסמיני מנופאוזה, אך כאמור, מדובר במחקר קטן ודרושים מחקרים נוספים.

Climacteric, 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה