אורולוגיה

עליה בשכיחות מין לא-מוגן בצעירים (WCD)

מסקר עולמי חדש עולה כי חלה עליה בשכיחות הצעירים העוסקים ביחסי מין לא-מוגנים, והם פחות מודעים באשר לאפשרויות אמצעי המניעה הזמינות.

מהדו”ח עולה כי שיעור הצעירים העוסקים ביחסי מין לא-מוגנים עם בן/בת זוג חדשים עלה בשלוש השנים האחרונות ב-111% בצרפת, 39% בארצות הברית ו-19% בבריטניה.

הסקר שנערך ע”י חברת באייר וכלל 11 ארגונים בינלאומיים מבוסס על שאלון שכלל למעלה מ-6,000 צעירים מ-26 מדינות, בהן צ’ילה, פולין וסין, להערכת הגישות ליחסי מין ואמצעי מניעה.

באירופה, רק מחצית מהמשיבים קיבלו הדרכה מינית בבית הספר, זאת בהשוואה לכרבע מהמשתתפים באמריקה הלטינית, אסיה וארצות הברית.

חלק גדול מהמשתתפים דיווחו כי חשו נבוכים לשאול איש צוות רפואי אודות אמצעי מניעה.

מהתוצאות עולה כי חלק גדול מדי מהצעירים אינם מודעים היטב לנושא הבריאות המינית, אינם חשים בנוח לשאול בנוגע לאמצעי מניעה ולא הקנו להם את הכישורים הנדרשים לדון בנושאי אמצעי מניעה עם הוריהם, במטרה להגן על עצמם מפני הריונות לא-רצויים או זיהומים המועברים במגע מיני.

למעלה משליש מהמשיבים במצרים סבורים כי רחצה או מקלחת לאחר יחסי מין תמנע הריון, ולמעלה מרבע מהמשיבים בתאילנד והודו האמינו כי מגע מיני במהלך מחזור הינו אמצעי מניעה יעיל.

אך העובדה שחלק גדול מהצעירים עוסקים ביחסי מין לא-מוגנים והשכיחות של אמונות מזיקות לא הפתיעה את החוקרים. כיצד צעירים יכולים לקבל החלטות נכונות ולהגן על עצמם מהריונות לא-רצויים וזיהומים המועברים במגע מיני, אם לא מקנים להם את הכישורים הדרושים לקבלת החלטות אלו.

WCD 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה