אורולוגיה

תוצאות מקדימות מבטיחות להשפעות גלולות חדשות למניעת הריון על איכות חיי המין (The Journal of Sexual Medicine)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת The Journal of Sexual Medicine עולה כי לטיפול בגלולות חדשות, הניתנות במינון נמוך ולמשך 28 ימים, השפעות חיוביות על איכות חיי המין של הנשים המטופלות.

לדברי החוקרים, הגלולות החדשות למניעת הריון מכילות את האסטרוגן הטבעי, אסטרדיול, ונגזרת 19-Nortestosterone Derivate Dienogest (DNG). במסגרת המחקר הם ביקשו לבחון את איכות חיי המין של נשים בריאות המטופלות ב-Estradiol Valerate ו-DNG (E2V/DNG) במשטר ארבע-שלבי במשך 28 ימים.

מדגם המחקר כלל 52 נשים (בטווח הגילאי 18-48 שנים) והחוקרים התבססו על שאלוני SF-36 (Short-Form 36) להערכת איכות חיי המין. השאלונים נערכו בתחילת המחקר וביום ה-26 של המחזור השלישי והמחזור השישי לטיפול בגלולות. שאלון SPEQ (Short Personal Experience Questionnaire) שימש למדידת השינוי בהתנהגות המינית ביום ה-2, 7, 14, 21, 26 ו-28 של המחזור בתחילת המחקר וכן באותם ימים במהלך המחזור השלישי והשישי לטיפול בגלולות המדוברות. היעד העיקרי של המחקר היה מדדי  השאלונים.

הנשים דיווחו על שיפור באיכות חיי המין במחזור השלישי (p<0.05) ובמחזור השישי (p<0.01). לפי SPEQ, חל שיפור בחיי המין במהלך המחזור השלישי והשישי , בהשוואה למצב בתחילת המחקר (p<0.05). תדירות הפעילות המינית נותרה מעשית ללא שינוי (p=NS). חל שיפור במדדי הנאה ותשוקה במחזור השישי, בהשוואה למחזור השלישי לטיפול בגלולות החדשות (p<0.05). בכל הנשים נרשמה ירידה בדיספראוניה במחזור השלישי והשישי (p<0.05). החוקרים מציינים כי חל שיפור במדדי תשוקה, עוררות, אורגזמה , הנאה ופעילות מינית, עם שיא סביב יום 14 למחזור החודשי (p<0.05). במחזור השלישי והשישי לטיפול בגלולות, השיפור במדדי תשוקה, עוררות, אורגזמה, הנאה ופעילות מנית נע סביב יום 7 לנטילת הגלולות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי הפחתת מרווח הזמן ללא-הורמונים הינו עיקרון חדש בטיפול בגלולות למניעת הריון במינון נמוך. יתרה מזאת, שילוב E2V/DNG רב-שלבי במשטר ממושך השפיע לטובה על חיי המין של המטופלות.

The Journal of Sexual Medicine, 2 Aug, 2011

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה