אורולוגיה

חיסון גברים צעירים נגד וירוס הפפילומה (HPV) עשוי לעזור למנוע הדבקה והתפתחות נגעים בגניטליה (מתוך NEJM)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר פורסם בגיליון פברואר של כתב העת New England Journal of Medicine עולה כי חיסון גברים צעירים בחיסון המרובע נגד הזנים הפתולוגיים הנפוצים של וירוס הפפילומה, ה-HPV עשוי לעזור למנוע הדבקה והתפתחות נגעים בגניטליה.

הדבקה בוירוס ה-HPV ומחלות הנגרמות על ידו נפוצים בבנים וגברים. על כן במחקר זה בדקו החוקרים בטיחות ויעילות החיסון המרובע (נגד זני HPV נפוצים 6, 11, 16, 18) במניעת התפתחות נגעים בגניטליה ובאיזור האנוס בנערים וגברים.

במחקר אקראי, כפול-סמיות, מבוקר-פלצבו זה השתתפו 4065 גברים ונערים בגילאי 16-26. הנתונים נבדקו לפי שני פרוטוקולים:

1 per-protocol population , בה נכללו המשתתפים שהיו שליליים ל-HPV בתחילת המחקר, ובמהלכו קיבלו את כל 3 החיסונים.

2 intent-to-treat population , בה קיבלו המשתתפים חיסון או פלצבו ללא קשר לסטטוס HPV הבסיסי.

* לפי intent-to-treat , בקבוצת המחוסנים נצפו 36 מקרים של נגעים חיצוניים בגניטליה, לעומת 89 בקבוצת הפלצבו, כלומר יעילות של 60.2%. עבור נגעים הקשורים לזנים 6, 11, 16 או 18 של HPV יעילות החיסון היתה 65.5%.

* באוכלוסיית per-protocol יעילות החיסון הכללית שנצפתה הייתה 83.8%, ואילו יעילות החיסון נגד נגעים הקשורים לזנים 6, 11, 16 או 18 היתה 90.4%.

* יעילות החיסון בהקשר של הדבקה כרונית בזנים הפתוגניים היתה 47.8% באוכלוסיית intent-to-treat , ו-85.6% באוכלוסיית per-protocol .

* יעילות החיסון בהקשר של זיהוי DNA של הוירוס בכל זמן היתה 27.1% באוכלוסיית intent-to-treat ו-44.7% באוכלוסיית per-protocol .

* כאב באיזור הזריקה דווח יותר במשתתפים אשר קיבלו חיסון יחסית לאלה שקיבלו פלצבו (57% לעומת 51%, עם P<0.001 ).

החוקרים מסכמים וכובתים כי חיסון מרובע נגד הזנים הפתוגניים הנפוצים של HPV עשוי לעזור למנוע התפתחות נגעים בגניטליה הקשורים להדבקה בוירוס בנערים וגברים בגילאי 16-26. מגבלות מחקר זה כוללות טווח גילאים קצר וזמן מעקב קצר. כמו כן, כתוצאה מטווח הגילאים המוגבל, לגברים במחקר היו מעט יחסית בנות זוג ליחסי מין ולכן מעט יחסית סיכון להדבקה ב-HPV .

N Engl J Med. 2011;364:401-411

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה