אורולוגיה

תוכנת הדמיה תלת מימדית מבטיחה אלטרנטיבה לאורולוגים פדיאטריים

רעילות כלייתית, קרינה והצורך בסדציה הן בין הבעיות שאיתן מתמודדים אורולוגים פדיאטריים, בחיפוש אחר אבחנה מדויקת. תוכנת הדמיה חדשה, שהוצגה בקונגרס השנתי ה-92 של ה- American College of Surgeons עשויה לפתור בעיות אלה.

התוכנה דוחסת את פרוסות ה-MRI הדו מימדי המסורתי לשיקוף תלת מימדי אחד, שיכול לעבור מניפולציות- להסתובב, ולהראות חתכים סגיטליים או אלכסוניים, לבידוד פתולוגיה. הנתונים מושגים תוך דקות, מה שתיאורטית מוריד את הצורך בסדציה.

התוכנה יושמה במהלך השנים האחרונות  ע”י אורולוגים פדיאטריים בבית החולים האוניברסיטאי לילדים בלוס אנג’לס.

התוכנה משיגה מערכת נתונים גדולה מאוד בכ-10 דקות, ומציגה תמונה תלת מימדית, בה הנתונים הם איזוטרופים, כלומר יש לה מאפיינים פיזיקליים אחידים במישורים X,Y,Z.

משתמשי התוכנה טוענים, כי מדובר בשיטת הדמיה שונה לחלוטין, שבה מוצגים נפחים למנתח, במקום נתונים בפרוסות. היתרון הוא שהמנתח יכול ממש “לשחות” בתוך המידע ובתוך האנטומיה ולאתר בדיוק רב יותר את הפתולוגיה.

עם זאת, לא מדובר ב- MRI תלת מימדי בלבד. כולם יכולים כיום להמיר את הדמיות ה- MRI שלהם לתמונה תלת מימדית. האופן שבו המידע מושג, הדרך שבה הוא בנוי, המהירות שלו והדרך שבה הוא מוצג לרופא הם אלה שעושים אותו ייחודי.

בנוסף, התוכנה מקצרת את הזמן לאבחנה, וכך ניתן לתת טיפול הולם מהר יותר בשבועות ולעיתים אף חודשים. בשיטת שיקוף אחת ניתן להגיע לפתולוגיה, במקום לנסות אמצעי הדמיה אחרים כל פעם, מה שיכול לקחת מספר שבועות.

התוכנה יכולה להיות תחליף טוב ל- cystourethrogram הבודק התרוקנות, באמצעות הזרקת חומר ניגוד לתוך השלפוחית, הדמיה הדורשת הכנסת קטטר לאיברי מינם של ילדים קטנים וחושפת אותם לקרינה ולחומרי ניגוד, בזמן שהנפרונים שלהם מתפתחים.

לדבריו של מפתח התוכנה ניתן להשתמש בה בתחומים רבים כולל אורתופדיה, אונקולוגיה וקרדיולוגיה.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה