אורולוגיה

האם צריכת פולאט משפיעה על הסיכון לסרטן ערמונית מתקדם? (Am J Epidemiol)

ממחקר חדש עולה כי אין קשר בין תוספת פולאט והיארעות סרטן הערמונית, אך נראה כי תוספת פולאט משפיעה על חומרת המחלה בצורה מסוימת.

לפולאט יש תפקיד חשוב בסינטזת DNA, תיקון ומתילציה, וקיים קשר הפוך בין פולאט ובין סיכון למספר סוגי סרטנים.

החוקרים בחנו את הקשר בין צריכת פולאט וסרטן ערמונית בקרב 65,836 גברים, 5158 מהם אובחנו עם סרטן ערמונית במהלך תקופת מעקב של 9 שנים.

החוקרים העריכו את צריכת פולאט ע”י שאלונים שניתנו בתחילת המחקר בין 1992-1993. צריכת פולאט בדיאטה נעה בין פחות מ-204mcg/day בחמישיון התחתון, ליותר מ-347mcg/day בחמישיון העליון. צריכת פולאט הכוללת נעה בין פחות מ-223mcg/day בחמישיון התחתון ליותר מ-640mcg/day בחמישיון העליון.

לא נמצא קשר משמעותי בין צריכת פולאט במזון או הצריכה הכוללת של פולאט והסיכון הכולל לסרטן ערמונית. נמצא קשר בין רמות הפולאט הגבוהות ביותר ובין ירידה לא-משמעותית בסיכון לסרטן ערמונית מתקדם (Rate Ratio=0.79 לחמישיון העליון לעומת החמישיון התחתון מבחינת הצריכה הכוללת של פולאט).

הקשר היה דומה גם בחמישיון 2-5, עובדה שרמזה לכך שנדרשה תוספת קטנה של פולאט בכדי לשנות את הסיכון לסרטן ערמונית מתקדם. עם זאת, העוצמה הסטטיסטית של המחקר היתה מוגבלת בעקבות המספר הנמוך של מקרי סרטן ערמונית מתקדם.

Am J Epidemiol 2006;163:989-996.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה