אורולוגיה

דוקטקסל עדיף על מיטוקסנטרון בטיפול בסרטן ערמונית שעמיד לטיפול הורמונלי (Cancer)

ממחקר שהתפרסם לאחרונה עולה, כי במטופלים עם סרטן ערמונית שאינו מגיב לטיפול הורמונלי, טיפול בדוקטקסל (TAXOTERE) כקו ראשון מספק תוצאות טובות יותר מאשר טיפול במיטוקסנטרון (MITOXANTRON). טיפול באחת משתי התרופות כקו שני, אינו משיג תוצאות טובות, במידה והמטופל פיתח עמידות לקו ראשון.

במחקר השתתפו 68 מטופלים עם סרטן ערמונית, שלא הגיבו לטיפול מדכא אנדרוגנים. המטופלים קיבלו טיפול בדוקטקסל ואחרי כן במיטוקסנטרון, או שקיבלו את שתי התרופות בסדר הפוך.

החוקרים מדווחים, שהיתה נטייה להישרדות חציונית משופרת בקבוצת המטופלים שקיבלו דוקטקסל כקו ראשון של טיפול, בהשוואה למטופלים שקיבלו מיטוקסנטרון כקו ראשון (22 חודשים לעומת 15 חודשים). בשתי הקבוצות, משך זמן ההישרדות ללא התקדמות המחלה, היה בין חודשיים לשלושה חודשים בלבד.

כקו שני של טיפול, דוקטקסל השיג תגובה טובה יותר מאשר מיטוקסנטרון, לפי בדיקה של PSA (38% לעומת 12%), אך הטיפול לא השיג שיפור בהישרדות והביא למספר גבוה יותר של תופעות לוואי.

החוקרים מסכמים, שדוקטקסל עדיף כקו ראשון של טיפול בסרטן ערמונית שלא מגיב לטיפול הורמונלי. אין הוכחה ליעילות של דוקטקסל או של מיטוקסנטרון כקו שני של טיפול. לפי החוקרים, במספר מחקרים שנעשים כעת, מנסים החוקרים לפתח פרוטוקולים שיוכלו לשמש כקו שני של טיפול במטופלים אלו.

Cancer 2006;106:1041-1046.

לידיעה המלאה במדסקייפ

לתקציר המאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה