תפקיד רוקחי בתי החולים בהתמודדות עם אי ספיקת לב (EJHP)

מאמר מערכת חדש ב-European Journal of Hospital Pharmacy מדגיש את התפקיד החיוני שיכולים למלא רוקחי בתי החולים בטיפול באי ספיקת לב. יהונתן ניסן משתף את המאמר בהמלצתו של פרופ’ אייל שוורצברג.

מאמר מערכת חדש מדגיש את התפקיד החיוני שיכולים למלא רוקחי בתי החולים בטיפול באי ספיקת לב. המחברים מציינים כי אי ספיקת לב היא מצב בסיכון גבוה עם שכיחות הולכת וגדלה, המטופל בעיקר בעזרת תרופות. בעולם המפותח, היא משפיעה כיום על 1-2% מהאוכלוסייה, עם תלות משמעותית בגיל.

המאמר מדגיש את החשיבות של יישום מהיר של טיפולים תרופתיים מומלצים בקווים המנחים עבור כמה שיותר חולי אי ספיקת לב מתאימים. עם זאת, היישום של הקווים המנחים נותר לא מספק, והוא קשור לתוצאות גרועות יותר באי ספיקת לב.

תוכניות טיפול מקיפות בניהול אי ספיקת לב זכו לתשומת לב מוגברת בשנים האחרונות, ורוקחי בתי החולים הפכו לחברי צוות בעלי ערך. המומחיות שלהם בניהול תרופות מאפשרת להם לענות על הצרכים הספציפיים של חולי אי ספיקת לב. ראיות משכנעות מראות הפחתה באשפוזים חוזרים מכל סיבה עבור רוקחי בתי חולים המעורבים בטיפול מעברי של חולי אי ספיקת לב בסיכון גבוה.

המאמר קורא לרוקחי בתי החולים להתייחס באופן פרואקטיבי לסוגיית הטיפול באי ספיקת לב. המאמר מספק סיכום של קווים מנחים חדשים וממצאי מחקרים עדכניים בתחום אי ספיקת הלב, במטרה לצייד את הרוקחים בתובנות לגבי טיפולים חדשניים שניתן לשלב בפרקטיקה היומיומית שלהם.

לסיכום, המחברים צופים כי רוקחי בתי החולים יהפכו יותר ויותר לשותפים בעלי ערך בצוותי טיפול רב-תחומיים באי ספיקת לב, ויעלו את איכות הטיפול הניתן למטופלים אלה.

למאמר ב- EJHP

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה