רפואת ריאות

Triamcinolone Acetonide יעיל עבור טיפול באוטיטיס מדיה אאוזינופילית (מתוך Ann Allergy Asthma Immunol)

תוצאות מחקר חדש, שפורסם במהדורת דצמבר של Annals of Allergy, Asthma, and Immunology, מציעות כי טפטוף של triamcinolone acetonide למזוטימפנום ולצינור Eustachian הוא טיפול יעיל עבור חולים עם eosinophilic otitis media.

eosinophilic otitis media היא מחלת אוזן תיכונה חדשה, שנמצאת בחולי אסתמה. היא לא מגיבה לטיפולים שגרתיים ב- otitis media. לדברי החוקרים, לא בוצע מחקר סיסטמי בנוגע ליעילות של הטיפולים ב- eosinophilic otitis media.

החוקרים העריכו את היעילות של טפטוף triamcinolone acetonide ב-43 אוזניים של 24 חולים עם eosinophilic otitis media. 27 אוזניים של 14 חולים טופלו על ידי מתן מקומי של betamethasone ושימשו כביקורת.

בסך הכללי, 35 אוזניים (81%) נחשבו מגיבים טובים או מעולים לטיפול. תגובה לא טובה הופיעה ב-3 אוזניים. בקבוצת הביקורת, 7 אוזניים (26%) נשלטו היטב בעזרת טיפות אוזניים המכילות betamethasone, בעוד ש-20 אוזניים חוו הישנות של תפליט באוזן תיכונה או של הפרשה מהאוזן. triamcinolone acetonide היה יעיל יותר משמעותית מ- betamethasone(p < 0.001).

לסיכום, רמת ה- air conduction hearing הממוצעת בטווח תדירות הדיבור השתפרה משמעותית בקבוצת ה- triamcinolone acetonide. בנוסף, הידרדרות של סף שמיעת הולכת העצם הייתה נדירה בקבוצה זו.

Ann Allergy Asthma Immunol 2006;761-766

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה