רפואת ריאות

ילדים אסתמטים צעירים יכולים לתאר את המצב הבריאותי שלהם בצורה אמינה (מתוך Pediatrics)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת ינואר של Pediatrics, עולה כי ילדים בני 7 יכולים לדווח לבד על המצב הבריאותי של האסתמה שלהם.

האם לאסוף מידע הקשור למטופל (כגון מצב בריאותי או איכות החיים הקשורה לבריאות) מהורים או מילדים היא שאלה חשובה במחקר הנערך על ילדים ובקליניקה הפרקטית.

הורים וילדים יכולים להיות חלוקים בנקודת המבט שלהם בנוגע לאפקט של המחלה, כאשר אספקטים מסוימים יכולים להיות קשים להערכה על ידי ההורים. על כן עולה השאלה : באיזה גיל ילדים הופכים להיות מדווחים עצמאיים בנוגע למצבם הבריאותי?

במחקר הנוכחי השתתפו 414 הורים וילדים בנפרד, תוך שימוש ב- CHSA-C (Children’s Health Survey Asthma-Child Version) על מנת לבדוק בריאות גופנית, פעילויות ובריאות נפשית. הגיל הממוצע של הילדים היה 11.5 שנה, כאשר הטווח נע בין 7 עד 16.

החוקרים העריכו מידע מהילדים עבור אמינות בהתבסס על עקביות פנימית ומבחן ומבחן מחדש, עבור אישור בעזרת השוואה לסימפטומים ולתפקודי ריאות ועבור סבירות המשתקפת על ידי זמן השלמה ומידע חסר.

בכל הקטגוריות מלבד אחת אמינות, שהוערכה עבור סקאלות של פעילויות ובריאות נפשית הייתה בטווח המתקבל על הדעת (לפחות 70). שיעורי עקביות פנימית מתקבלים (לפחות 70) הופיעו ב-5 מתוך 9 קבוצות, ובאופן כללי, קורולציות של מבחן ומבחן מחדש היו חזקות עבור כל הגילאים. הדבר נטה לגדול עם גיל הילד.

הזמן, שנדרש להשלים את  CHSA-C ירד מ-12.9 דקות בגיל 7 ל-6.9 דקות בגיל 13.

החוקרים מסכמים ואומרים כי ילדים עם אסתמה כבר בגיל 7 יכולים לדווח דיווחים עצמאיים ובעלי ערך על בריאותם. אך, השיקולים הפרקטיים, כגון מספיק זמן בשביל להשיג מידע, יכולים להשפיע על התוצאות המתקבלות.

Pediatrics 2007;119:93-102

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה