רפואת ריאות

אינפלואנזה אביאן קשה לאבחון בבני אדם (מתוך New England Journal of Medicine)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת נובמבר של New England Journal of Medicine, עולה כי וירוס אינפלואנזה אביאן (Avian influenza) גורם למגוון רחב של מאפיינים קליניים ותוצאות בבני אדם וקשה לזהותו בעזרת שימוש בבדיקת אבחון התחלתית ל-H5N1.

מתוך 16 נבדקים, שהשתתפו במחקר, 13 היו ילדים ושיעור התמותה היה 50%. שניים מתוך שלושה מבוגרים מתו ושישה ילדים.

החוקרים תיארו את המהלך הקליני והתוצאות של שמונה מקרים של ילדים בני 5 עד 15, שטופלו במוסדם בין ה-31 בדצמבר 2005 וה-10 בינואר 2006. כל 8 המקרים באו במגע עם עופות. תקופת האינקובציה הייתה בין 4 ל-7 ימים והאינטרוול בין הופעת הסימפטומים והאשפוז בבית החולים היה אחד ל-10. לכל הנבדקים היו קרובי משפחה, שלא נבדקו במחלה.

לפחות למחצית מהנבדקים היה חום, טכיפניאה, שיעול, כאב גרון ומיאלגיה. לכל הנבדקים מלבד  אחד היה דלקת ריאות בעת הקבלה לבית החולים. בדיקה המטולוגית חשפה לויקופניה, לימפופניה ותרומבוציטופניה בחלק מהנבדקים.

ארבעת הנבדקים, שמתו נזקקו להנשמה מלאכותית ובדיקה לאחר המוות חשפה דימום אלבאולרי. האינטרוול בין הופעת המחלה והמוות היה בין 10 ל-15 ימים.

לפני שזיהום ב- H5N1 אובחן ב-8 נבדקים, סך כולל של 8 בדיקות PCR בזמן אמיתי, 12 בדיקות מהירות לאינפלואנזה ו-12 בדיקות ELISA היו שליליות. כתוצאה ממקרים אלה, 2 מיליון עופות הושמדו ולא היו יותר מקרים בבני אדם של H5nN1 בתורכיה.

על פי תוצאות המחקר, 8 נבדקים אינדונזים בריאים לפני כן ב-3 קלסטרים לא קשורים אובחנו עם וירוס H5N1 (מסוג קלד 2) בין יולי ואוקטובר 2005.

החוקרים דיווחו כי שלושה מבין מקרים אלה נחשבו קלים ולא נזקקו למתן תחליף של חמצן. 4 הנבדקים, שמתו, הופיעו עם חום, דלקת ריאות דו צדדית ודיסטרס נשימתי. הזמן מהופעת המחלה ועד לאשפוז נע בין 5 ל-9 ימים.

הקלסטר הראשון הורכב משתי אחיות ואבא שלהן, כל השלושה מתו. לנבדקים לא הייתה חשיפה לציפורים או לחיות. גם לא שאר ארבעת הפרטים, שגרו באותו משק בית וגם לא שאר 173 אנשים שהיו במגע איתם לא נדבקו במחלה. הקלסטר השני כלל אישה בת 37, שמתה וילד בן 9 שחי איתה. לא ניתן לילד אנטיביוטיקה או טיפול אנטי וויראלי והחום שלו חלף לאחר 10 ימים. הקלסטר השלישי כלל גבר בן 21, אחיו בן ה-5 ואחייניתו בת ה-4. כולם החלימו.

באחד המקרים, האבחנה אושרה רק לאחר 3 חודשים על ידי בדיקה סרולוגית.

דגימות מהגרון היו יותר יעילות בהשוואה לדגימות מהאף לאבחון הוירוס. בדיקה מהירה של אנטיגן נכשלה לזהות את הוירוס בכל אחד מהמקרים.

לסיכום, העברה מוגבלת מאדם לאדם של H5N1 יכולה להישלל בשתי קלסטרים בקרב חולים, שידוע שלא היה להם קשר עם עופות או עם בעלי חיים אחרים.

N Engl J Med 2006;355:2179-2194

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה