רפואת ריאות

הקשר בין הפרעות דיכאון וחרדה ובין תסמיני אסתמה (Pediatrics)

ממחקר חדש עולה כי הפרעות דיכאון וחרדה מחמירות את תסמיני אסתמה בחולי אסתמה צעירים.

החוקרים בחנו את הקשר בין תסמיני אסתמה ונוכחות הפרעות דיכאון וחרדה בקרב 767 מתבגרים, בגילאי 11-17 שנים, שהשלימו שאלון טלפוני.

החוקרים השתמשו בשאלון Diagnostic Interview Schedule for Children בכדי לאבחן הפרעות דיכאון וחרדה. הערכת תסמיני אסתמה נעשתה באמצעות Child Health Status-Asthma Questionnaire, ונתונים אדמיניסטרטיביים שימשו להערכת אינטנסיביות הטיפול וחומרת המחלה.

125 משתתפים ענו על קריטריוני DSM-IV עבור הפרעת חרדה או דיכאון אחת לפחות בשנה האחרונה. 68 מהםסבלו מהפרעת חרדה בלבד, 21 סבלו מהפרעת דיכאון, ו-37 סבלו משתי ההפרעות.

לאחר תיקנון למשתנים, כולל חומרת אסתמה, מצאו החוקרים כי מספר הימים עם תסמיני המחלה היה גבוה יותר באופן משמעותי במתבגרים עם הפרעת חרדה או דיכאון, במהלך השבועיים הקודמים, בהשוואה לאלו ללא הפרעת דיכאון או חרדה.

החוקרים מצאו קשר משמעותי בין מספר תסמיני אסתמה עליהם דווח ובין מספר תסמיני הדיכאון והחרדה עליהם דיווחו המשתתפים (p<0.001). הם זיהו קשר חזק של אבחנה של הפרעת דיכאון או חרדה עם תסמינים ספציפיים לאסתמה, כמו גם עם תסמינים סומאטיים לא-ספציפיים.

לדברי החוקרים, דרגות גבוהות של תסמינים שאינם נמצאים בקורולציה עם ממצאים גופניים צריכים להעלות את האפשרות לבצע הערכה לחרדה ודיכאון. הם מוסיפים כי הצעד הבא נועד לבדוק אם טיפול בתסמיני דיכאון וחרדה עשוי להפחית את התסמינים הגופניים של אסתמה.

Pediatrics 2006;118:1042-1051

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה