פסיכיאטריה

Effexor קשור בסיכון מוגבר לתמותה כתוצאה ממינון יתר

ה- FDA וחברת Wyeth Pharmaceuticals Inc יידעו לאחרונה את רשויות הבריאות בנוגע לפוטנציאל הסיכון המוגבר לתמותה ע”י מינון יתר של venlafaxine HCl (Effexor), בהשוואה לזה של תרופות אחרות ממשפחת ה- SSRI (selective serotonin reuptake inhibitors).

נתונים ממחקרים קודמים בנושא מציעים, כי מינון יתר של venlafaxine עלול להיות קשור בסיכון גבוה יותר לתמותה מזה של SSRIs, אך נמוך מזה של נוגדי דיכאון טריציקליים.

בנוסף, נתונים אפידמיולוגיים מראים, כי חולים המטופלים ב- venlafaxine עלולים להיות בעלי גורמי סיכון רבים יותר לנטייה אובדנית.

עפ”י הדיווחים, מינון יתר של venlafaxine התרחש בעיקר בשילוב עם אלכוהול ו/או תרופות נוספות ולרוב הופיע כטכיקרדיה, שינויים ברמת ההכרה שנעו מישנוניות ועד קומה, התרחבות אישונים, פרכוסים והקאות.

תופעות לוואי נוספות כללו שינויים בא.ק.ג (QT מוארך, QRS מוארך, ו- bundle-branch block), טכיקרדיה חדרית, ברדיקרדיה, תת לחץ דם, רבדומיוליזיס, ורטיגו, נמק כבדי, תסמונת סרוטונין ומוות.

להפחתת הסיכון למינון יתר, ה-FDA מייעץ לתת מרשמים לכמות הקטנה ביותר של קפסולות venlafaxine.

האינדיקציה לטיפול בטבליות venlafaxine היא במצבי דיכאון רציניים בלבד; הקפסולות הרגילות והקפסולות לשחרור ארוך-טווח ניתנות לטיפול בהפרעת חרדה כללית, הפרעת חרדה חברתית והיסטריה.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה