רוקחות-פרמקולוגיה

טסטוסטרון נשאר נמוך לאחר הפסקת טיפול הורמונלי בסרטן הערמונית (BJU Int)

בחולים עם סרטן הערמונית שנמצאו אוסטאופורוטים בזמן טיפול עם אנלוגים להורמון משחרר הורמון לוטנייזינג (LH-RH), הפסקת טיפול זה אינה גורמת לחזרה מהירה של רמות טסטוסטרון, על פי חוקרים בריטים. לכן יש לערוך בקרה על צפיפות מסת עצם.

חוקר ראשי ד”ר רובין ווסטון אמר כי המחקר מראה דיכוי טסטוסטרון ממושך לאחר הפסקת מתן אנלוגים ל-LH-RH בחולים אוסטאופורוטים עם סרטן ערמונית. יש לכך השפעה משמעותית על חולים רבים עם סרטן ערמונית אשר מפתחים התדרדרות במסת עצם בזמן טיפול עם אנלוגים ל-LH-RH בגלל השפעתו האבלטיבית על טסטוסטרון.

בגיליון אפריל של BJU International, מדווחים החוקרים על ממצאיהם ב-15 חולים כאלו המראים אוסטאופורוזיס לאחר שנה או יותר עם טיפול באנלוגים ל-LH-RH.

לאחר הפסקת LH-RH, לכל החולים היתה חזרה מסויימת של רמות הטסטוסטרון, אך הזמן עד לרמת טסטוסטרון התחלתית היה בין 6-22 חודשים. רמות טסטוסטרון נורמליות הושגו ב-6 חולים בתוך 17.5 חודשים בממוצע.

בשנה שלאחר הפסקת הטיפול, צפיפות מסת העצם ירדה ב-7.2%.

עם חלק מהתרופות, הפסקת הטיפול תגרום לרברסיה של התופעות הבלתי רצויות; אך זהו לא המקרה עם אנלוגים ל-LH-RH ואובדן מסת עצם.

החוקרים זיהו כי אנלוגים ל-LH-RH וטכניקות אבלטיביות אנדרוגניות אחרות יעילות מאוד בשליטה על סרטן הערמונית. עם זאת, החוקרים תומכים בבקרה על צפיפות מסת עצם, שאינה הסטנדרט הקיים כיום בפרקטיקה האורולוגית, בכדי להימנע מתחלואות ותמותה הקשורים בשברים אוסטאופורוטים.

BJU Int 2005;95:776-779.

לידיעה במדסקייפ

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה