אורתופדיה-פיזיותרפיה

יתרונות נשיאת משקל מוקדמת לאחר קיבוע קרסול בקשישים (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-American Orthopedic Foot & Ankle Society)

מנתונים חדשים שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American Orthopedic Foot & Ankle Society עולה כי נשיאת משקל בשלב מוקדם לאחר שחזור פתוח וקיבוע פנימי של קרסול עקב שבר לא-יציב אינה מלווה בסיכון מוגבר לסיבוכים מג’וריים בקשישים.

במחקר הרטרוספקטיבי אספו החוקרים נתונים דמוגרפיים, כמו גם מידע אודות מחלות רקע, סיווג Lauge-Hansen, פציעות נלוות, מרווח זמן עד נשיאת משקל, שיטת קיבוע וסיבוכים ב-112 חולים מעל גיל 60 שנים שעברו שחזור פתוח וקיבוע פנימי של שברי קרסול לא-יציבים בין 2015 ו-2022. הם מציינים כי החולים נשאו משקל בהיקף של 50% במשך 2-3 שבועות לאחר-ניתוח עד החלמת החתך לפני התקדמות לנשיאת משקל לפי יכולת לאחר הסרת התפרים.

התוצאים שנבחנו כללו את איחוי והחלמת השבר, שמירה על עמדת השבר בבדיקות הדמיה, כישלון חומרה, סיבוכי פצע וצורך בניתוח חוזר.

מהנתונים עולה כי החולים לא פיתחו סיבוכים מג’וריים, דוגמת כישלון חמורה, אובדן שחזור, צורך בניתוח חוזר או דלקת מפרקים מואצת לאחר טראומה, בעקבות נשיאת משקל בשלב מוקדם לאחר הניתוח. עם זאת, תועדו 14 סיבוכים מינוריים, כולל עיכוב ריפוי פצע, זיהומים באתר הניתוח והסרת חומרה בשל תסמינים משנית לחומרה.

ממצאים אלו תומכים במגמה הגוברת של נשיאת משקל בשלב מוקדם לאחר ניתוח שבר קרסול, כאשר בקשישים לאחר ניתוח שחזור פתוח וקיבוע פנימי של שבר קרסול, נשיאת משקל בשלב מוקדם לאחר הניתוח לא לוותה בסיכון לסיבוכים מג’וריים ותועד מספר קטן יחסית של סיבוכי רקמה רכה.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-American Orthopedic Foot & Ankle Society

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה