אורתופדיה-פיזיותרפיה

עדויות נוספות תומכות ביעילות ובטיחות Burosumab בחולים עם XLH (מתוך J Clin Endocrinol Metab)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולות עדויות נוספות התומכות ביעילות ובטיחות Burosumab (קריסויטה) לטיפול בחולים עם XLH (או X-linked Hypophosphatemia).

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Burosumab מאושר לטיפול בחולים עם XLH. כעת הם ביקשו להשלים סקירה שיטתית ומטה-אנליזה להערכת הבטיחות והיעילות של הטיפול התרופתי באוכלוסייה זו.

החוקרים השלימו חיפוש במאגרי PubMed, Cochrane Library, Embase, ClinicalTrials.gov ו-Web of Science לזיהוי מחקרים להערכת Burosumab בחולים עם XLH. הם השלימו מטה-אנליזה של מחקרים אקראיים ומבוקרים ומחקרי זרוע-יחידה בהתאמה להערכת היעילות והבטיחות של Burosumab בחולים עם XLH.

מבין שמונה מחקרים מתאימים, חמישה היו מבוססים על מחקרים אקראיים ומבוקרים ושלושה היו מחקרי זרוע-יחידה. בהשוואה לקבוצת הביקורת במחקרים אקראיים ומבוקרים, רמות זרחן בדם היו גבוהות יותר משמעותית בקבוצת הטיפול ב- Burosumab (0.52 מ”ג/ד”ל, רווח בר-סמך 95% של 0.24-0.80 מ”ג/ד”ל).

לאחר מכן, מטה-אנליזה שכללה נתונים אודות מטופלים בזרועות Burosumab בכל המחקרים הדגימה עליה משמעותית ברמות זרחן בדם (0.78 מ”ג/ד”ל, רווח בר-סמך 95% של 0.61-0.96 מ”ג/ד”ל), TmP/GFR (עליה של 0.86 מ”ג/ד”ל, רווח בר-סמך 95% של 0.60-1.12 מ”ג/ד”ל) ורמות 1,25 (OH)2D ((13.23 פיקוגרם/מ”ל, רווח בר-סמך 95% של 4.82-21.64 פיקוגרם/מ”ל).

בנוסף, החוקרים מדווחים על שינויים באירועים משניים אשר תיקפו את ההשפעות של טיפול ב- Burosumab. בהשוואה לקבוצת הביקורת, במחקרים אקראיים ומבוקרים, פרופיל הבטיחות של Burosumab לא היה שונה מאוד מקבוצת הביקורת.

מהנתונים ממחקרי זרוע-יחידה עלה כי ההיארעות של אירועים חריגים על-רקע הטיפול הייתה גבוהה, אך החומרה של מרבית האירועים הייתה בדרגה קלה-עד-בינונית וההיארעות של אירועים חריגים בדרגה חמורה הייתה נמוכה.

ממצאי המחקר מציעים כי Burosumab עשוי להוות אפשרות טיפול בחולים עם XLH, ללא עליה משמעותית בהיארעות אירועים חריגים.

J Clin Endocrinol Metab, July 27, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה