אורתופדיה-פיזיותרפיה

סיכון מוגבר לפציעת גפה עליונה לאחר זעזוע מוח בשחקני פוטבול מכללות (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-American Orthopedic Society for Sports Medicine)

מנתונים שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American Orthopedic Society for Sports Medicine עולה כי בקרב שחקני פוטבול מכללות לאחר זעזוע מוח תועד סיכון גבוה כפליים לפציעות המערבות את הגפה העליונה בשנה הראשונה לאחר חבלת הראש, בהשוואה לסיכון טרם זעזוע מוח.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את ההשפעה של זעזוע מוח על-רקע פעילות ספורט על הסיכון לפציעות גפה עליונה בקרב שחקני פוטבול. הם התבססו על נתוני מאגר Sports Injury Research Archive לזיהוי 160 שחקני פוטבול שאובחנו עם זעזוע מוח על-רקע פעילות ספורט בין השנים 2017 ו-2021. השחקנים היו במעקב רטרוספקטיבי לאורך שנה אחת לפני זעזוע המוח ולמשך שנה לאחר זעזוע מוח, החל משלושה חודשים לאחר החבלה.

החוקרים מדווחים כי בשנה שקדמה לזעזוע המוח תועדו 11 פציעות גפה עליונה, כאשר בשנה שלאחר חבלת הראש תועדו בסך הכול 26 פציעות המערבות את הגפה העליונה, כאשר במרבית המקרים תועדה מעורבות של הכתף בפציעה (22 מקרים).

מהנתונים עולה כי בקרב שחקני פוטבול שחוו זעזוע מוח תועד סיכון גבוה יותר מכפליים (יחס סיכויים של 2.36) לפציעת גפה עליונה בשנה שלאחר חבלת הראש, בהשוואה לסיכון שתואר בשנה שקדמה לזעזוע מוח.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי שחקני פוטבול מכללות מצויים בסיכון מוגבר לפציעות גפה עליונה לאחר זעזוע מוח. ממצאים אלו עומדים בקורלציה עם מגמה דומה שתועדה באופן נרחב עם פציעות של הגפה התחתונה.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-American Orthopedic Society for Sports Medicine

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה