אורתופדיה-פיזיותרפיה

אימון יתר מעלה את הסיכון לפציעות ושחיקה בספורטאים צעירים (Pediatrics)

מדיווח חדש מטעם ה-AAP (American Academy of Pediatrics) עולה כי התמקדות בפעילות ספורט אחת בלבד במהלך כל השנה עשויה להוביל לעליה בסיכון לפציעה ושחיקה של ילדים. בעקבות  זאת, המומחים ממליצים לרופאי ילדים והורים לזכור כי  עיקר המטרה של פעילויות ספורט בילדים היא לשם הנאה ורכישת כישורי פעילות גופנית. השתתפות בסוגים שונים של פעילויות ספורט, לפחות עד גיל ההתבגרות, מפחיתה את הסיכון לפציעות, דחק ושחיקה.

התמקצעות בתחום מסוים בגיל מבוגר יותר, ככל הנראה בסוף שנות ההתבגרות, הינה מסלול טוב יותר להשגת היעדים הספורטיביים, בהשוואה להתמקצעות בשלב מוקדם יותר במהלך החיים.

במקרים בהם מעוניינים בהתמקצעות הילד בתחום ספורט יחיד, יש לערוך דיון באשר ליעדים עם ההורים או המאמנים, בהתאם להנחיות שפורסמו בכתב העת Pediatrics. חשוב להקפיד על לפחות שלושה חודשים במהלך השנה ללא השתתפות בפעילות הספורט האמורה, ולפחות 1-2 ימים בשבוע של מנוחה, במטרה לאפשר החלמה גופנית ונפשית.

ספורטאים צעירים המתאמנים באופן אינטנסיבי צריכים להיות במעקב הדוק אחר גדילה גופנית ופסיכולוגית, וכן הערכה סדירה של המצב התזונתי.

מומחים בתחום כותבים כי המאמר הנ”ל מדגיש את הצד האפל של ספורט בילדים, כולל פציעות עקב שימוש-יתר הנפוצות בילדים העוסקים יותר במדי בפעילות מסוימת. בעשורים האחרונים, ילדים החלו להתמקצע בספורט מסוים בשלב מאוד מוקדם בחייהם, בתקווה להגיע לרמה מקצוענית, אך המדע קובע כי גיוון פעילויות ספורט מביא לכך שהילדים מצליחים יותר ובעלי סיכויים גבוהים יותר להתמיד באותה פעילות ספורטיבית.

ספורט אמור לשמש להנאה ולסייע לילדים לרכוש חברים וללמוד כישורים חדשים, התמקצעות בשלב מוקדם מדי במהלך החיים עלולה לפגוע ביצירתיות.

Pediatrics 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה