אורתופדיה-פיזיותרפיה

הערך המוסף של תוספי וויטמין D לירידה במשקל בנשים מבוגרות (Cancer Prev Res)

תוספי וויטמין D מגדילים את התועלת של ירידה במשקל על דלקת סיסטמית על-רקע ממאירות ומחלות כרוניות, כך עולה מנתונים חדשים, שפורסמו במהלך חודש אפריל בכתב העת Cancer Prevention Research. במהלך שנת המחקר, בנשים מבוגרות עם עודף-משקל ורמות לא-מספקות של וויטמין D, לירידה במשקל בשילוב עם תוספי וויטמין D הייתה השפעה גדולה יותר להפחתת רמות ציטוקינים פרו-דלקתיים (IL-6) בהשוואה לירידה במשקל בלבד.

מדגם המחקר כלל 218 נשים לאחר-מנופאוזה (בגיל ממוצע של 59.6 שנים), שסבלו מעודף משקל או השמנת-יתר, עם רמות לא-מספקות של וויטמין D (25-Hydroxyvitamin D3), בטווח 10-32 ננוגרם למ”ל.

כל הנשים לקחו חלק בתכנית דיאטה ופעילות גופנית בת 12 חודשים, שכללה 45 דקות פעילות בינונית עד מאומצת, חמישה ימים בשבוע. מחצית מהנשים חולקו באקראי לטיפול בתוספי וויטמין D3 במינון 2,000 יחידות ביום, והמחצית השניה חולקו לתוספי פלסבו.

החוקרים מדדו את רמות אדיפונקטין, לפטין, TNF-Alpha, IL-6, IL-1b, IL-8 ו-IL-10, וחישבו את סיכום מדד סמני דלקת.

לאחר 12 חודשים, לא תועדו הבדלים מובהקים בין הקבוצות. עם זאת, מניתוח הנתונים בנשים בקבוצת ההתערבות תועדה ירידה ברמות IL-6 שהייתה גדולה יותר משמעותית באלו שירדו 5-10% ממשקל הגוף הבסיסי, בהשוואה לאלו שלא ירדו במשקל או עלו במשקל גופם (37.3% לעומת 17.2%, p=0.004).

בנשים בקבוצת ההתערבות שירדו במשקל לפחות 10% ממשקל הגוף הבסיסי תועדה ירידה דומה, אך פחות בולטת, ברמות IL-6.

ההשפעה של תוספי וויטמין D3 על רמות IL-1b לא הייתה עקבית כאשר החוקרים בחנו את הנתונים לפי הירידה במשקל, ולא תועדה השפעה של ההתערבות על TNF-Alpha, IL-10, IL-8, מדד משולב של סמני דלקת, אדיפונקטין או לפטין.

Cancer Prev Res (Phila). Published online April 23, 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה