אורתופדיה-פיזיותרפיה

אקופונקטורה מובילה לשינויים במבנה המוח בחולים עם כאבים ביד (מתוך הכנס השנתי ה-34 מטעם ה-APS)

מתוצאות מחקר חדש, שהוצגו במהלך הכנס השנתי ה-54 מטעם ה-American Pain Society, עולה כי אקופונקטורה מובילה לעיבוי קורטקס בחולים עם כאב יד אידיופתי לצד הקלה בכאבים. החוקרים טוענים כי הממצאים מספקים עדויות חדשות למצב המדמה תסמונת תעלה קרפאלית אך על-רקע גורם שונה.

להבנת ההבדלים בין שתי הקבוצות, החוקרים כללו במחקר 15 חולים עם כאב יד אידיופתי ו-21 חולים עם תסמונת תעלה קרפאלית, שחולקו ל-16 טיפולי אקופונקטורה במהלך שמונה שבועות.

גיל המשתתפים הממוצע בקבוצת החולים עם תסמונת תעלה קרפאלית עמד על 49.2 שנים, בעוד שבקבוצה המקבילה של חולים עם כאב אידיופתי הגיל הממוצע עמד על 38.5 שנים.

אקופונקטורה כללה גירוי חשמלי של 2 הרץ במספר נקודות, עם אקופונקטורה ידנית בשלוש נקודות נוספות שנבחרו ע”י המטפלים על-בסיס האבחנה.

החוקרים מדדו את הלטנטיות והמהירות של ההולכה העצבית והתבססו על בדיקת MRI להערכת עובי הקורטקס.

בתחילת המחקר, חציון לטנטיות הולכה עצבית היה גבוה יותר משמעותית בחולים עם תסמונת תעלה קרפאלית וחציון מהירות הולכה עצבית היה איטי יותר משמעותית באלו עם כאב אידיופתי וקבוצת ביקורת שכללה 13 משתתפים בריאים.

ההבדלים בלטנטיות ומהירות הולכה עצבית לא היו משמעותיים בין הקבוצות.

עוד בתחילת המחקר, עובי הקורטקס באינסולה דו”צ היה גדול יותר באלו עם כאב אידיופתי בהשוואה לאלו עם תסמונת תעלה קרפאלית.

מדדי הולכה עצבית לא היו שונים משמעותית לאחר טיפולי אקופונקטורה. מצד שני, עובי הקורטקס ב-S1 משמאל, קורטקס סינגולייט אחורי ימני ואינסולה דו”צ עלה לאחר אקופונקטורה בחולים עם כאב אידיופתי ולא השתנה באלו עם תסמונת תעלה קרפאלית.

מדדי Boston Carpal Tunnel Syndrome Questionnaire השתפרו בשתי הקבוצות. השיפור היה מובהק סטטיסטית בתום טיפולי אקופונקטורה ושלושה חודשים מאוחר יותר.  בעוד שבקבוצת החולים עם כאב אידיופתי תועד שיפור גדול יותר במדדים אלו, בהשוואה לאלו עם תסמונת תעלה קרפאלית, ההבדל לא היה מובהק סטטיסטית.

בחולים עם כאב אידיופתי, ככל שהעליה בעובי האינסולה הייתה גדולה יותר, כך הירידה בחומרת התסמינים הייתה גדולה יותר.

מתוך הכנס השנתי ה-34 מטעם ה-APS

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה