אורתופדיה-פיזיותרפיה

השוואה בין Tocilizumab ובין מעכבי TNF בטיפול בדלקת מפרקים שגרונית (Clin Rheumatol)

במאמר שפורסם בכתב העת Clinical Rheumatology מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי בחולי דלקת מפרקים שגרונית (Rheumatoid Arthritis) עם תגוב לא-מספקת לטיפול ב-DMARD (Disease Antirheumatic Drugs) ו/או מעכבי TNF, השילוב של Tocilizumab עם DMARD או כטיפול בודד הביא לשיעורי הפוגה גבוהים יותר משמעותית, עם שיפור ניכר יותר בתוצאים בהשוואה לחולים שטופלו במעכבי TNF.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Tocilizumab ומעכבי TNF מומלצים לטיפול בדלקת מפרקים שגרונית עם תגובה לא-מספקת ל-DMARD. הם השלימו ניתוח רטרוספקטיבי להערכת התועלת של Tocilizumab ומעכבי TNF, לבד או בשילוב עם DMARD, ב-1,603 חולים עם תגובה לא-מספקת לטיפול קודם ב-DMARD ו/או מעכב TNF, שהחלו טיפול ב- Tocilizumab או מעכב TNF.

החולים סווגו לפי היסטוריית הטיפול והטיפול הנוכחי: חולים עם תגובה לא-מספקת לטיפול ב- Tocilizumab שהחלו טיפול ב- Tocilizumab עם DMARD או מעכבי TNF עם DMARD, חולים עם תגובה לא-מספקת ל-DMARD ו/או תגובה לא-מספקת למעכבי TNF שהחלו טיפול מונותרפי ב- Tocilizumab, או טיפול מונותרפי ב- Tocilizumab וחולים עם תגובה לא-מספקת למעכבי TNF שהחלו טיפול ב- Tocilizumab עם DMARD או מעכבי TNF עם DMARD.

בחולים שהחלו טיפול ב- Tocilizumab תועדה לרוב מחלה חמורה יותר, עם משך מחלה ארוך יותר, בהשוואה לחולים מקבילים שטופלו במעכבי TNF. הפוגה מלאה (DAS28 ESR מתחת ל-2.6) הייתה נפוצה יותר משמעותית בקבוצות הטיפול ב- Tocilizumab בהשוואה לקבוצות הטיפול המקבילות במעכבי TNF (בחולים עם תגובה לא-מספקת ל-DMARD 44% עם טיפול ב- Tocilizumab לעומת 29.6% עם טיפול במעכבי TNF; בחולים עם טיפול מונותרפי 37.2% עם Tocilizumab לעומת 30.2% עם מעכבי TNF; בחולים עם תגובה לא-מספקת למעכבי TNF 41.3% עם Tocilizumab לעומת 19.2% עם מעכבי TNF, p<0.001).

שיעור החולים עם תגובה בינונית-טובה לפי קריטריוני EULAR היה גבוה יותר בקבוצות הטיפול ב- Tocilizumab (79-85%) בהשוואה לקבוצות הטיפול במעכבי TNF (65-81%). יתרה מזאת, החוקרים מדווחים על שיפור גדול יותר בתוצאים עליהם דיווחו החולים בקבוצות טיפול ב- Tocilizumab, בהשוואה לטיפול במעכבי TNF.

Clin Rheumatol. 2015 Apr;34(4):673-81

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה