אורתופדיה-פיזיותרפיה

ההשפעה של עישון על הטיפול במעכבי TNF בחולים עם ספונדילוארתריטיס (Ann Rheum Dis.)

מנתונים חדשים שפורסמו במהלך חודש פברואר בכתב העת Annals of the Rheumatic Diseases עולה כי עישון עשוי לפגוע בתועלת של הטיפול במעכבי TNF (Tumor Necrosis Factor) בחולים עם ספונדילוארתריטיס אקסיאלי.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את ההשפעה של עישון על התגובה לטיפול במעכב TNF ראשון בחולים עם ספונדילוארתריטיס אקסיאלי בתנאים מציאותיים.

המחקר כלל חולים שענו על קריטריוני ASAS (Assessment of SpondyloArthritis international Society) להגדרת ספונדילוארתריטיס אקסיאלי. החוקרים בחנו את הקשר האפשרי בין הרגלי עישון ובין התגובה הדיפרנציאלית לטיפול במעכבי TNF במונחים של מדד BASDAI (Bath Ankylosing Spondylitis Disease Activity) ו-ASDAS (Ankylosing Spondylitis Diseases Activity Score).

טיפול ראשון במעכב TNF הותחל ב-698 חולים עם ספונדילוארתריטיס אקסיאלי ונתונים זמינים אודות הרגלי עישון כמו גם מדדי BASDAI במהלך המעקב. מבין אלו, החוקרים הצליחו לאסוף נתונים מלאים אודות 490 חולים. בהשוואה ללא-מעשנים, במעשנים פעילים תועדה ירידה קטנה יותר משמעותית במדדי BASDAI ו-ASDAS עם טיפול במעכבי TNF (0.75 יחידות במדד BASDAI ו-0.69 יחידות במדד ASDAS) בחולים עם ערכי CRP מוגברים בתחילת הדרך. השפעה זו הייתה קטנה יותר מספרית בחולים עם ערכי CRP תקינים. הסיכוי לשיפור של 50% לפי מדד BASDAI או ASAS לשיפור של 40% לאחר שנה אחת היה נמוך יותר משמעותית במעשנים פעילים בהשוואה ללא-מעשנים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מהנתונים עולה קשר בין עישון פעיל ובין פגיעה בתגובה לטיפול במעכבי TNF בחולים עם ספונדילוארתריטיס אקסיאלי.

Ann Rheum Dis. Published online February 9, 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה