אורתופדיה-פיזיותרפיה

התועלת של בדיקת אולטרה-סאונד להנחיית הזרקות למפרקים ורקמות רכות (Br J Sports Med)

בדיקת אולטרה-סאונד מדויקת יותר וככל הנראה יעילה ומשתלמת יותר בהשוואה לשימוש בנקודות ציון להנחיית הזרקות, כך לפי נייר עמדה חדש מטעם ה-American Medical Society for Sports Medicine.

החוקרים כותבים כי בדיקת אולטרה-סאונד הינה אמצעי יחסית חדש בתחום רפואת ספורט. למעשה, לבדיקה זו רזולוציה גבוהה יותר בהשוואה לבדיקת הדמיה בתהודה מגנטית, המאפשרת לזהות פתולוגיה שלא ניתן לזהות בבדיקות MRI. מדובר עוד בבדיקה דינאמית, המאפשרת לזהות פתולוגיה הדורשת תנועה, דוגמת אי-יציבות מפרקים או מחלה של הגידים.

במאמר שפורסם בכתב העת British Journal of Sports Medicine מדווחים החוקרים על ממצאי סקירה סיסטמית של הספרות הרפואית. הם כללו 124 מחקרים בנוגע להזרקות בהנחיית אולטרה-סאונד או בהנחיית נקודות ציון, במפרקים גדולים, בינוניים וקטנים, כמו גם רקמות רכות.

החוקרים זיהו עדות מוצקה לפיה הגישה המבוססת על הנחיית אולטרה-סאונד מדויקת יותר מהשימוש בנקודות ציון, ועדות מתונה לפיה גישה זו יעילה יותר. עוד זוהו עדויות ראשוניות לפיהן מדובר בגישה משתלמת יותר מבחינת מאזן עלות-תועלת.

על-בסיס הממצאים בנייר העמדה, על רופאי ספורט לשקול שימוש בהנחיית בדיקת אולטרה-סאונד בביצוע הזרקות למפרקים ולרקמות רכות, או בביצוע פרוצדורות בהן נדרשת הנחייה דוגמת החדרה מילעורית של מחט או שטיפות ושאיבות של משקעי סידן.

Br J Sports Med 2014

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה