אורתופדיה-פיזיותרפיה

הערכת היעילות והבטיחות של Pregabalin, Venlafaxine ו-Carbamazepine בחולים עם נוירופתיה היקפית סוכרתית (Neurosciences)

ממצאי מחקר חדש מאשרים את היעילות של Venlafaxine, Pregabalin ו-Carbamazepine להקלה על כאב בחולים עם נוירופתיה סוכרתית, כאשר Pregabalin נמצא עדיף על Carbamazepine ו-Venlafaxine הביא להקלה טובה יותר בכאב, אך לא תועדה עדיפות משמעותית ל-Carbamazepine או Venlafaxine.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים להעריך את היעילות והבטיחות של Carbamazepine, Pregabalin ו-Venlafaxine בחולים עם כאבים על-רקע נוירופתיה סוכרתית.

מדובר במחקר אקראי, כפל-סמיות, שנערך בין דצמבר 2012 ועד דצמבר 2013 באירן. 257 חולים עם הגדרה קלינית של נוירופתיה סוכרתית כואבת חולקו באקראי לטיפול ב-Carbamazepine, Venlafaxine או Pregabalin. התוצא העיקרי היה כאב סובייקטיבי כפי שנקבע לפי מדד VAS (Visual Analog Scale). תוצאים משניים כללו את מדדי שינה, מצב רוח והפרעה לעבודה, ושיעור החולים בהם נרשמה ירידה של לפחות 50% בעוצמת הכאב.

מהתוצאות עולה כי מדדי VAS הממוצעים עם Carbamazepine, Pregabalin ו-Venlafaxine עמדו בתחילת המחקר על 74.5, 82.3 ו-74.5, בהתאמה, ובתום המחקר עמדו על 39.6, 33.4 ו-46.6, בהתאמה, עדות לירידה משמעותית, אם כי Pregabalin היה יעיל יותר מ-Carbamazepine ו-Venlafaxine. השיפור במדדים הממוצעים של השינה, מצב רוח והפרעה לעבודה היו זהים בכל קבוצות הטיפול.

ממצאי המחקר מעידים על עדיפות ל-Pregabalin בטיפול בנוירופתיה סוכרתית כואבת, בהשוואה ל-Carbamazepine ו-Venlafaxine.

Neurosciences (Riyadh). 2014 Jul;19(3):192-8

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה