אורתופדיה-פיזיותרפיה

התועלת ארוכת הטווח של פרוטלוס בטיפול באוסטיאופורוזיס בנשים לאחר-מנופאוזה (Ther Adv Musculoskel Dis.)

ממצאי מחקר חדש מאשרים כי ל-Strontium Ranelate (פרוטלוס) יעילות ארוכת טווח בטיפול בנשים עם אוסטיאופורוזיס לאחר-מנופאוזה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי שברים אוסטיאופורוטיים הינם אחת הסיבות המרכזיות לעליה בתחלואה ותמותה בנשים לאחר-מנופאוזה ובאוכלוסיה המבוגרת בכללותה. אחד הנושאים המרכזיים בטיפול באוסטיאופורוזיס לאחר-מנופאוזה נוגע למציאת טיפול בטוח ויעיל בטווח הארוך (מעל 3 שנים) להשגה ושמירת הפחתת הסיכון לשברים.

Strontium Ranelate (פרוטלוס) הינה תרופה חדשה יחסית, המאושרת כיום באירופה לטיפול באוסטיאופורוזיס בנשים לאחר-מנופאוזה. זוהי התרופה הראשונה במשפחה חדשה של טיפולים לאוסטיאופורוזיס, היכולה לעודד יצירת עצם, ובהיקף קטן יותר, לעכב ספיגת עצם. התוצאה הינה עליה בצפיפות המינראלים של העצם, שיפור איכות העצם והפחתת הסיכון לשברי חוליות ושברים אחרים, כפי שהודגם לראשונה במחקרי SOTI (Spinal Osteoporosis Therapeutic Intervention) ו-TROPOS (Treatment of Peripheral Osteoporosis) לאחר חמש שנים.

לאחרונה, מחקר הארכה בתווית-פתוחה של מחקרי SOTI ו-TROPOS עד 8 ו-10 שנים, בהתאמה, אישרו את היעילות הממושכת של פרוטלוס בשיפור צפיפות המינראלים של העצם, פרופיל הבטיחות ארוך הטווח וההיענות הגבוהה לטיפול, ללא תלות בצפיפות המינראלים של העצם לפני הטיפול או גורמי סיכון אחרים לשברים אוסטיאופורוטיים.

ניתוחים כלכליים שנערכו לאחרונה מצאו כי הטיפול ארוך-טווח בפרוטלוס משתלם מאוד מבחינת מאזן עלות-תועלת, בעיקר בנשים מעל גיל 70 שנים. מבדיקות בבעלי חיים ובבני אדם שלקחו חלק במחקרים בשלב III עלה כי איכות המינרליזציה נשמרת בטווח הארוך, עם שיפור במיקרו-ארכיטקטורה של העצם ושיפור כוח העצם.

לאור זאת, הממצאים מאשרים כי הטיפול בפרוטלוס הינו יעיל כטיפול ארוך-טווח באוסטיאופורוזיס לאחר מנופאוזה.

Ther Adv Musculoskel Dis. 2013;5(3):127-139

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה