אורתופדיה-פיזיותרפיה

האם העלייה בשכיחות התעללות בילדים נובעת ממשבר הדיור? (Pediatrics)

במהלך העשור האחרון נרשמה עליה בשכיחות האשפוזים לבתי חולים בשל התעללות בילדים, ומתוצאות מחקר חדש עולה אפשרות כי הסיבה לכך נעוצה במשבר הדיור של השנים האחרונות.

החוקרים מצאו כי בין השנים 2000-2009 שיעור האשפוזים בשל התעללות גופנית בבתי חולים לילדים בארצות הברית הגיע לשיא בשנת 2008 ממש סמוך למועד בו החלו בעיקול והחרמת בתים בחלקים גדולים ביבשת. ובאופן כללי, עם העלייה בשיעור משכנתאות שתשלומיה לא נפרעו (Delinquent Mortgage) חלה גם עליה בשיעור האשפוזים בשל התעללות בילדים.

בין השנים 2000-2009 נרשמו מעט למעלה מ-11,800 אשפוזים בשל התעללות גופנית בילדים מתחת לגיל 6 ב-38 בתי חולים. שיעור זה היווה 0.28% מבין קרוב ל-4.2 מיליון אשפוזים בסך הכל. במהלך השנים, חלו שינויים בשיעורים אלו, עם שיא של 0.3% בשנת 2008.

החוקרים בחנו גם את שיעורי האבטלה בכל עיר גדולה ואת מצב הדיור. הם מצאו כי עבור כל עליה של אחוז בשיעור עיקול בתים, חלה עליה של 6.5% בשיעור האשפוזים עקב התעללות גופנית בשנה שלאחר מכן. דפוס דומה זוהה כאשר החוקרים בחנו את שיעורי המשכנתאות שלא נפרעו לאחר 90 ימים.

מנגד, לא זוהה קשר בין שיעורי האבטלה ובין האשפוזים עקב התעללות בילדים.

הסיבה לסתירה הזו אינה ברורה. החוקרים משערים כי אבטלה הינה סמן פחות קיצוני לבעיות כלכליות במשפחה, לעומת אי עמידה בתשלומי המשכנתא ועיקול הבית.

ממצאי המחקר מציירים תמונה שונה מזו שתוארה במחקר קודם , שהציע כי חלה ירידה בשיעורי ההתעללות בילדים בארצות הברית. עם זאת, ייתכן כי הסיבה לכך הינה המקור לנתונים. המחקרים הקודמים בחנו דיווחים שהגיעו לשירותי ההגנה על הילד, המכסים רמות התעללות שונות ולא רק את הצורות החמורות ביותר.

החוקרים מדגישים כי לא ניתן לקבוע על סמך ממצאי המחקר הנוכחי כי עיקול בתים הוביל לחלק מהמקרים של התעללות חמורה בילדים. לא ידוע אם דחק כלכלי גורם להתעללות בילדים. ייתכן כי ישנן סיבות מורכבות לקשר הנ”ל. לדוגמא, ייתכן כי כאשר משפחה מאבדת את מקום מגוריה, בני המשפחה נאלצים להתגורר עם אדם אחר שאינם רגיל לילדים בסביבתו ואז מופיעים מקרי התעללות.

Pediatrics, 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה