אורתופדיה-פיזיותרפיה

שכיחות גבוהה של חסר וויטמין D בפציעות אורתופדיות (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-American Academy of Orthopaedic Surgeons)

מתוצאות מחקר חדש שהוצגו בכנס השנתי מטעם ה-American Academy of Orthopaedic Surgeons עולה כי חסר וויטמין D או רמות לא-מספקות של הוויטמין הינו מצב נפוץ מאוד באוכלוסיית חולים עם פציעות אורתופדיות, עם שכיחות משולבת של 77.4%.

החוקרים מדווחים כי בקרב משתתפים בגילאי 26 ומעלה תועדה השכיחות הגבוהה ביותר של חסר וויטמין D או רמות בלתי-מספקות של הוויטמין, בעוד שבאלו בגילאי 18-25 תועדה השכיחות הנמוכה ביותר.

החוקרים ערכו סקירה רטרוספקטיבית בין  1 בינואר, 2009, ועד 30 בספטמבר, 2010, תוך התמקדות בכל החולים עם פציעות אורתופדיות בגילאי 18 ומעלה, במרכז הטראומה בדרגה I, עם תיעוד רמות 25-Hydroxyvitamin D. הם זיהו 889 משתתפים מתאימים.

חסר וויטמין D הוגדר בנוכחות רמות 25-Hydroxyvitamin D של מתחת ל-20 ננוגרם למ”ל ורמות לא-מספקות של הוויטמין הוגדרו בנוכחות רמות בטווח 20-32 ננוגרם למ”ל.

החוקרים מצאו כי שכיחות חסר וויטמין D עמדה על 39%. השכיחות המשולבת של חסר וויטמין D ורמות לא-מספקות של הוויטמין עמדה על 77.4%.

בחולים בגילאי 18-25 שנים נרשמה השכיחות הנמוכה ביותר של חסר וויטמין D (29.1%, p=0.25) ורמות בלתי-מספקות של וויטמין D (54.7%, p=0.08). בנשים בגילאי 18-25 תועדה השכיחות הנמוכה ביותר של חסר וויטמין D (25%, p=0.41) ורמות בלתי-מספקות של הוויטמין (41.7%, p=0.16), בהשוואה לנשים אחרות. בגברים בגילאי 18-25 תועדה שכיחות נמוכה יותר של רמות בלתי-מספקות של הוויטמין (59.7%, p=0.24) בהשוואה לגברים אחרים. פרט לכך, לא תוארו הבדלים משמעותיים בשכיחות של חסר וויטמין D או רמות לא-מספקות של הוויטמין, על-פי גיל או מין.

החוקרים וכותבים כי הן חסר וויטמין D והן רמות בלתי-מספקות של הוויטמין היו נפוצים במדגם הגדול של פצועים אורתופדים. למיטב ידיעתם, זהו המחקר הגדול ביותר שהתמקד בפצועי טראומה להערכת חסר וויטמין D.

החוקרים סבורים כי ישנה חשיבות רבה להדגמת שיעורי ההיארעות של חסר וויטמין D בפצועי טראומה, כצעד להגברת המודעות למחלה והשינוי בדפוסי בדיקות סקר והטיפול במצבים אלו.

American Academy of Orthopaedic Surgeons (AAOS) 2012 Annual Meeting

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה