השוואת הסיכון לפציעות בין סקי וסנובורד (Am J Sports Med)

ממחקר חדש מאתר הסקי בוורמונט עולה כי הסיכון לפציעות מעט גבוה יותר בקרב אלו המעדיפים סנובורד על פני סקי, כאשר הפציעות הנפוצות ביותר הן בנשים צעירות ולא מנוסות. ממצאי המחקר פורסמו בכתב העת American Journal of Sports Medicine.

אופי הפציעות במחקר השתנה בהתאם לפעילות הספורט, כאשר עם סנובורד תועדה שכיחות גבוהה יותר של פגיעות בשורש כף היד או בכתף, ואלו שעסקו בסקי נטו יותר לפציעות המערבות את רצועות הברך.

במהלך 18 עונות חורף עם 4.6 מיליון מבקרים באתר הנופש, החוקרים ספרו סך כולל של קרוב ל-12,000 פציעות חמורות דיו שהביאו את המשתתפים לפנות למרפאה באתר. במחקר הנוכחי בחנו החוקרים את דיווחי הפציעות בין השנים 1988-2006.

17% מהמבקרים באתר עסקו בסנובורד, ואוכלוסיה זו היוותה כ-19% מכלל הפציעות באתר. משנת 2001, החוקרים מדווחים כי שיעורי הפציעות היו גבוהים יותר באופן עקבי בקרב אלו שעסקו בסנובורד, בהשוואה לאלו שפנו לסקי.

בממוצע, הן אלו שבחרו בסקי והן אלו שבחרו בסנובורד ונפצעו, היו צעירים יותר ופחות מנוסים, בהשוואה לספורטאים שלא נפצעו. החוקרים מסבירים כי כאשר מדובר באנשים צעירים, המנסים ללמוד את הספורט, אזי צפויה שכיחות גבוהה יותר של פציעות.

החוקרים לא מצאו כי פציעות היו נפוצות יותר בספורטאים שבילו באזורי השטח של האתר, שכללו צינורות וקפיצות, למרות שהחוקרים חששו מכך.

20% מכלל פציעות הסנובורד במבוגרים וקרוב ל-40% מהפציעות בילדים כללו נקעים ושברים של שורש כף היד, שלרוב נובעים מנפילה קדימה על השלג. שברים של עצמות הבריח וזעזועי מוח היוו כ-4% מסך הפציעות במבוגרים ו-5% מסך הפציעות בילדים שעסקו בסנובורד.

מנגד, בקרב אלו שעסקו בסקי, פציעות של רצועות הברך תוארו בשליש מהמבוגרים וחבלות בשרירי הרגליים היו הפציעות הנפוצות ביותר בילדים.

החוקרים מסבירים כי מניעת הפציעות מתמקדת בהיגיון בריא, חשוב לקבל החלטות בטוחות ולהתאים את דרך ההתנהלות למצב בשטח.

Am J Sports Med 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה