אורתופדיה-פיזיותרפיה

מחצית מהמטופלים לאחר תיקון הרצועה הצולבת הקדמית אינם שבים לפעילויות ספורט כבעבר (Am J Sports Med)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי לאחר תיקון הרצועה הצולבת הקדמית, מחצית מהמטופלים העוסקים בספורט תחרותי, או בשעות הפנאי, אינם יכולים לתפקד כפי שתפקדו בעבר.

מבין למעלה מ-300 גברים ונשים מאוסטרליה שעברו את הניתוח, שליש הפסיקו לחלוטין לעסוק בפעילויות ספורט ו-68 שעדיין היו פעילים דיווחו כי אינם מתפקדים כבעבר.

לדברי המומחים בתחום, מדובר בנזק משמעותי, כאשר חלק גדול מהספורטאים הבוחרים בניתוח ניצבים בפני דרך ארוכה ולא-פשוטה.

במסגרת המחקר עקבו החוקרים אחר המשתתפים במשך 2-7 שנים. גיל המשתתפים הממוצע עמד על 32 שנים והם עסקו בפעילויות ספורט דוגמת פוטבול, כדורסל, כדור-רשת, או כדורגל.

93% מהנשאלים דיווחו כי ניסו לעסוק בפעילות ספורט בשלב מסוים לאחר הניתוח לתיקון הרצועה הצולבת הקדמית. אך 40 חודשים לאחר הניתוח, רק 208 מבין 314 משתתפים עדיין עסקו בפעילויות ספורט.

מבין אלו שעדיין עסקו בפעילויות ספורט, 68 דיווחו כי לא תפקדו כפי שהיה לפני הניתוח ו-140 מסרו כי לא היה הבדל בתפקוד לאחר הניתוח.

החוקרים מוסיפים כי חזרה לרמה שהייתה לפני הפציעה 12 חודשים לאחר הניתוח, לא ניבאה השתתפות באותה רמת פעילות בטווח הזמן הבינוני.

מבין 196 משתתפים שעסקו בספורט תחרותי לפני הפציעה, 91 שבו לעסוק בפעילויות ספורט תחרותיות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי למרות שכמעט כל המשתתפים שבו לפעילויות ספורט ברמה מסוימת, הם לא עסקו בפעילויות הספורט שנים רבות לאחר הניתוח. ניתוח של הברך מאפשר לחולים לשוב לפעילויות ספורט, אך לא ברמה הרצויה.

Am J Sports Med 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה